وزارت آموزش تركيه پوشش متحدالشكل ملي در مراكز آن كشور و منع پوشش حجاب براي امامان مدارس مذهبي امام خطيب را لغو كرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تودي زمان، در برنامه جديد اصلاحيه اي نيز در مورد قوانين پوشش در مدارس دولتي قيد شده است.  
به گزارش روزنامه هاي رسمي تركيه، آيين نامه جديد آموزشي از اغاز سال تحصيلي 2014-2013 در تركيه به اجرا در خواهد آمد.
طبق مفاد اين آيين نامه ديگر پوشش متحدالشكل براي دانش آموزان مقاطع ابتدايي، راهنمايي و متوسطه اجباري نخواهد بود و دانش آموزان مي توانند لباس دلخواه خود را بپوشند.
با اين حال وزارت آموزش تركيه محدوديت هايي را نيز قرار داده كه طبق آن دانش آموزان تركيه اجازه استفاده از پوشش "تنگ" را نخواهند داشت.
همچنين از اين پس دانش آموزان ترك نمي توانند لباس هاي بدون آستين و يا داراي نمادها، علائم و يا نوشته هاي سياسي را بر تن كنند. 
دختران دانش آموز نيز ديگر اجازه استفاده از دامن هاي كوتاه و يا آرايش را نخواهند داشت و پسران نيز ديگر مجبور به استفاده از كراوات نخواهند بود. با اين حال دانش آموزان در صورت تمايل مي توانند همچنان لباس هاي متحدالشكل را بر تن كنند. 
در آيين نامه جديد، منع پوشش حجاب براي دختران در مدارس معمولي همچنان وجود دارد، اما دانش آموزان مدارس مذهبي امام خطيب از اين پس مي توانند از حجاب استفاده نمايند. در مدارس معمولي نيز دانش آموزان در كلاسهاي قرآن مي توانند حجاب داشته باشند.   
برچسب ها: مدارس ، ترکیه ، حجاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار