مرداب فتنه يك خروجي بيشتر ندارد ،بالاخره برخي اقلام سبد کالاي رمضان به تعدادي از ادارات رسيد،بودجه شهرداری تهران 10برابر شهرداری لندن!،آمار وحشتناک قتل بچه در روسیه بر اثر تجاوز جنسي،خبرنگاران‌ برای ‌اولین‌بار پادگان‌اشرف را دیدند از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، گزيده‌اي ازاخبار ویژه روزنامه‌هاي صبح چهارشنبه را می توانید اینجا بخوانید.


*کیهان:

مرداب فتنه يك خروجي بيشتر ندارد

يك عضو حزب اعتماد ملي مي گويد تندروهاي اصلاح طلب در حال نزديك شدن به خاتمي هستند.
محمدجواد حق شناس (مديرمسئول روزنامه زنجيره اي و توقيف شده اعتماد ملي) به «آريا» و در پاسخ به اين سوال كه آيا خاتمي مي تواند با فاصله گيري از تندروهاي اصلاح طلب و اتخاذ مشي معتدل و ميانه رو بار ديگر جريان اصلاحات را زنده و پويا كند؟ گفت: اتفاقا برعكس اين صحبت درست است يعني تندروهاي اصلاح طلب در حال نزديك شدن به آقاي خاتمي هستند البته اين كار به معناي اين است كه تندروهاي اصلاح طلب مي خواهند دست از تندروي هاي خود بر دارند(!)وي افزود: آقاي خاتمي در اسفندماه گذشته با حضور در انتخابات بزرگترين هزينه را پرداخت كرد و در فضاي مجازي سبز بيشترين برخورد با ايشان صورت گرفت.

مديرمسئول روزنامه اعتماد ملي ادامه داد: چهره هايي كه به حضور خاتمي در انتخابات مجلس نهم ايراد مي گرفتند مي بينيم امروزه معتقدند حضور ايشان در انتخابات كار درستي بوده و حتي عملا برخي از چهره هاي شاخص تندروي گذشته اصلاح طلب اعلام مي كنند پيوند برقرار كردن بين آزادي زندانيان سياسي و انتخابات امر معقولي نيست.

 وي با بيان اينكه «اگر آقاي خاتمي در انتخابات حاضر شود همه چهره هاي اصلاح طلب از جمله عبدالله نوري در ذيل گفتمان خاتمي مي توانند حضور داشته باشند و ايفاي نقش كنند»، درباره رقابت عارف با خاتمي نيز گفت: آقاي عارف در موقعيتي نيست كه بخواهد با خاتمي و چهره ديگري رقابت كند.

يادآور مي شود اعلام برائت از فتنه سال 88 و كساني كه پازل دشمن را كامل كردند، طبيعي ترين شرط براي همه جريان هاي مايل به حضور در عرصه سياسي و انتخابات به شمار مي رود و از همين منظر، اصلاح طلبان نيز بايد مرزبندي روشني با فتنه و آشوب 3 سال پيش ترسيم كنند ديگر آن كه نقش آفريني برخي عناصر در آن خيانت بزرگ و بازي در نقش اپوزيسيون، كمترين شايستگي حضور در حاكميت را براي آنان باقي نمي گذارد.

 ضمن آن كه سران و عوامل اصلي فتنه به جرم وطن فروشي و خيانت بايد در انتظار محاكمه و مجازات باشند. از همين منظر بايد ديد عناصر تندرو و ساختارشكن، به واسطه پشيماني از آشوب سال 88 به خاتمي نزديك شده اند يا همچنان به قول كساني چون ابراهيم يزدي، امثال خاتمي را لولاي پيوند گروه هاي مختلف ضدانقلاب براي پيگيري پروژه ساختارشكني و آشوب مي دانند.

در عين حال اظهارات حق شناس نشان مي دهد عناصر تندرو به اين نتيجه رسيده اند كه تحريم انتخابات مجلس به بهانه حمايت از عناصر بازداشتي كمترين خريداري در ميان مردم نداشته و غيرقابل تداوم است. با اين وصف بايد پرسيد تكليف ادعاي تقلب و شعارهاي مبني بر اينكه اگر فلان بهمان بازداشت شوند، قيامت مي شود، چه مي شود؟!

تركيه حق ندارد حتي به طور لفظي با اسرائيل مخالفت كند

وزير دفاع آلمان در موضعي تحقير آميز اعلام كرد تركيه به عنوان عضو ناتو و كشوري كه موشك هاي ناتو در آن مستقر خواهد شد، حق ندارد اظهارات ضد اسرائيلي و ضد صهيونيستي داشته باشد.
توماس دماتزير با انتقاد از سخنان ضد صهيونيستي رجب طيب اردوغان در رابطه با بحران غزه گفت: چنين سخناني از طرف رئيس دولت يك كشور عضو ناتو به هيچ عنوان قابل پذيرش نيست.
وي با اشاره به درخواست تركيه از ناتو براي دريافت موشك هاي پاتريوت گفت: آن چيزي كه نخست وزير تركيه اين روزها در مورد اسرائيل مطرح مي كند قابل قبول نيست.

دماتزير افزود: اظهارات آقاي اردوغان در محكوم كردن اقدامات اسرائيلي ها هم از نظر محتوايي و هم از لحاظ لحن صحبت اشتباه است.وزير دفاع آلمان افزود: يك كشور هم پيمان با ناتو را كه قرار است ما با استقرار موشك هاي پاتريوت در مرزهايش با سوريه مورد حمايت قرار دهيم مي توان بخاطر برخي موضع گيري هاي اشتباه به صورت عمومي محكوم كرد و من اين كار را در مورد دولت تركيه انجام مي دهم.

اين در حالي است كه دولت هاي آلمان و انگليس و فرانسه و آمريكا، علنا و با گستاخي تمام از نسل كشي هاي رژيم صهيونيستي در فلسطين اشغالي و غزه جانبداري مي كنند. تركيه طي يك سال و نيم اخير بنابر تصريح تحليل گران آمريكايي نظير توماس فريدمن، تبديل به ايستگاه نيابتي آمريكا براي جنگ عليه سوريه (يكي از كشورهاي عضو محور مقاومت ضد صهيونيستي) شده است. اروپا براي توسعه نفوذ ناتو كه عضويت تركيه در اين اتحاديه نظامي را پذيرفته اما سالهاست حاضر نيست تركيه مسلمان را به عنوان عضو در اتحاديه اروپا بپذيرند.

مقامات تركيه جز چند اظهارنظر لفظي، حاضر به هيچ حمايتي از مقاومت اسلامي حماس در غزه نشدند و اين در حالي بود كه چند هفته قبل، خالد مشعل از اردوغان به عنوان يكي از رهبران جهان اسلام ياد كرده بود. وزير خارجه تركيه اخيرا فاش كرد در بحبوحه جنگ اخير غزه، وزارت متبوع وي مشغول رايزني با مقامات رژيم صهيونيستي براي از سرگيري روابط بوده است!
 
مسترهاي «عرفان حلقه» لندن نشين شدند!

مسترهاي «عرفان حلقه» براي تداوم فعاليت راهي انگليس، كانون فرقه سازي در كشورهاي اسلامي شدند.به گزارش «نداي انقلاب»، در پي بازداشت و محاكمه «محمدعلي- ط»، بنيانگذار فرقه انحرافي «عرفان حلقه» در ارديبهشت 1390 كه منجر به محكوميت وي به 7 سال زندان شد، برخي از مسترهاي اين فرقه فعاليت مخفيانه را در دستور كار خود قرار دادند اما تعدادي از آنها براي تداوم فعاليت راهي انگليس و آمريكا شدند.

مسترهاي لندن نشين «عرفان حلقه» با هدف ترويج افكار انحرافي و جذب نيروهاي جديد و ارتباط تشكيلاتي اقدام به راه اندازي يك شبكه راديويي كرده و بخشي از هم سلكان آنها نيز اقدام به راه اندازي تلويزيون اينترنتي در آمريكا نموده اند. اگر چه «ط» از اواسط دهه هفتاد مدعي فرا درماني شد ولي فعاليت رسمي وي از سال 83 در قالب يك موسسه آغاز شد و در سال 85 نيز موفق به دريافت مجوز تأسيس يك سازمان مردم نهاد گرديد كه به دليل تخلفات گسترده در سال هاي بعد اين مجوز تمديد نگرديد. با اين وجود وي و همفكرانش با اغفال برخي جوانان اقدام به برگزاري كلاس هايي در سطح تهران و چند شهر ديگر كردند و از اين طريق ثروت نامشروع و غيرقانوني دست و پا كردند.

از مهم ترين انحرافات اين فرقه مي توان به مواردي مانند: تفسير به رأي آيات قرآن، توهين به مقام الوهيت، رد شفاعت و توسل به ائمه معصومين(ع)، تعبير خرافه از دين، برگزاري كلاس هاي مختلط زنان و مردان بدون پوشش اسلامي و استفاده از برخي روش هاي شيطاني اشاره كرد.
 
خودفروشي سر چهار راه پراگ و استكهلم با 4 هزار دلار

رسانه هاي ضد انقلاب نشست هفته گذشته برخي گروه هاي سلطنت طلب و تجزيه طلب در شهر پراگ را «نبرد پارادكرها» و «چهار راه خودفروشي» لقب دادند.
گويانيوز با اشاره به حضور دو طيف مدعي «انحلال طلبي و براندازي» و «اصلاح طلبي و تغيير از درون» در نشست ياد شده نوشت: با دنبال كردن چنين نشست هايي كه هيچ استراتژي مشخصي در آن ديده نمي شود به هيچ وجه نمي توان پي برد كه انحلال طلبان رفرميست شده اند يا اصلاح طلبان برانداز.

 پس به صراحت بايد گفت چنين نشست هايي تنها براي فرار از وجداني معذب است و اكشن بودن فرد و گروه (نه خرد سياسي) در آن نقش اساسي دارد. اين واقعيت، چنين جلسه هايي را عملا وارد خانه يك تور گردشي مضحكه آميز با شعارهاي اپورتونيستي سياسي مي كند.
گويانيوز خاطرنشان كرد: دو عضو مركزيت حزب كومله و دموكرات براي آنكه بتوانند كمي نقد هاي تند اعضاي خود را كاهش دهند همان وقت كه اعلام مي كنند به نام حزب در اين جلسه شركت نكرده اند، كاربران فيس بوكي اعضاي خود اين حزب بلافاصله به اين گفته واكنش نشان مي دهند و مي نويسند «با پول و خرج حزب سفر و نشست برگزار مي كنند، اما عكس يادگاري شخصي مي گيرند».

نويسنده اضافه كرده است: نمي توان از تناقض ادبيات ناسيوناليستي حاضران و تجزيه طلبي گروه هايي نظير حزب دموكرات چشم پوشي كرد. حتي اين گروه ها در بيانيه هاي كردي از جدايي طلبي دفاع مي كنند اما در بيانيه هاي فارسي، خود را حافظ تماميت ارضي معرفي مي كنند. آيا اين تناقض نيست؟

يادآور مي شود بنابر گزارش يك سايت ضد انقلابي موسوم به «كردانه» خالد عزيزي از سران گروهك دموكرات اخيرا در پاريس با سران گروهك تروريستي منافقين ديدار و گفت و گو كرده است. برخي اعضاي گروهك دموكرات، جزو برگزاركنندگان نشست پراگ با ادعاي اتحاد براي دموكراسي بودند.

در همين حال سايت اپوزيسيوني «فرهنگ دات كام» در تحليلي نوشت: اپوزيسيون ايراني خارج كشور يك روز سر چهار راه استكهلم مي ايستند و روز ديگر سر چهار راه واشنگتن! صف مي كشند، چند روز مي روند سر چهار راه بروكسل! و اخيرا هم رفته بودند سر چهار راه پراگ! به رديف نشسته بودند. برخي از اين اپوزيسيون فعله ساده به شمار مي روند و برخي فعله كهنه كار، و سمبل كاري! را قبلا تجربه كرده اند.

 چند تن از آنان از فعله بودن گذار! كرده اند و تبديل به فحله زبان دراز شده اند، و سركرده و سردمدار از آب درآمده اند. ولي هر جا كه باشند به انتظار ارباب و كارفرما ايستاده اند، برايشان هم فرق نمي كند، آمريكا باشد يا اروپا، يا كشورهاي عربي و حتي رژيم.مسئله اصلي دريافت حق القدم! و بازي كردن نقش اپوزيسيون سياسي است. شايد از اين نمد كلاهي هم گيرشان بيايد.

اين سايت اينترنتي با بيان اينكه فعله هاي اپوزيسيون ياد گرفته اند خود را آقاي مهندس و آقاي معمار خطاب كنند، مي نويسد: با اين همه آنها ياد گرفته اند كه فريب تعريف و تمجيد و تشويق زباني يكديگر را در صورتي كه مجاني باشد نخورند. آنها آن اندازه براي ارباب كار مي كنند كه فردا هم بتوانند سر كار حاضر شوند و به قول معروف خودكشي نمي كنند. كافي است يك ارباب پيدا شود و سوت بزند و يك بليط هواپيما، دو شب هتل و چند وعده غذاي مفت بدهد. يك منبع آگاه مي گفت؛ برخي از شركت كنندگان در كنفرانس اخير پراگ، چهار هزار دلار دستخوش گرفته اند. نرخ خودفروشي هم تعيين شد، و عجب ناچيز است.

شايان ذكر است ميزبان كنفرانس اخير برخي عناصر كار چاق كن سلطنت طلب و معروف به كلاهبرداري نظير عليرضا نوري زاده، شهريار آهي و جواد خادم (از عناصر پشت صحنه كودتاي نوژه كه متهم به بالا كشيدن بخشي از بودجه اين كودتا مي باشد) بوده اند. به گزارش سايت خودنويس حداقل نيم ميليون دلار خرج نشست اخير در پراگ شده بود.
 
*وطن امروز:

شیمون پرز: هرچه می‌كشیماز دست ایران است!

درماندگی اسرائیل در برابر قدرت دفاعی مقاومت اسلامی فلسطین، شیمون پرز را به لفاظی علیه جمهوری اسلامی ایران واداشت.رئيس رژيم صهيونيستي گفته است: حماس و حزب‌الله با سلاح‌های ایران می‌جنگند. رژیم اسلامی برای حماس و حزب‌الله و گروه‌های تروریستی، سلاح و مهمات می‌فرستد.

غیر از موضوع شكست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، علت دیگر عصبانیت پرز را جان بولتون، نماینده سابق آمریكا در شورای امنیت در مصاحبه با فاكس‌نیوز بازگفته است، بولتون با بیان اینكه جنگ غزه در واقع نبرد ایران و اسرائیل بود، تصریح كرد: «ایران خواست بگوید در صورت حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران می‌تواند از 2 جبهه حماس و حزب‌الله لبنان به اسرائیل حمله كند». وی یادآور شد: «نیروی هوایی اسرائیل كار بسیار دشواری برای حمله به ایران دارد چون این نیرو نمی‌تواند همزمان در 3 جبهه غزه، دره بقاع لبنان و آسمان ایران بجنگد».

بولتون با اشاره به توان موشكی حماس و حزب‌الله در حمله به عمق رژیم صهیونیستی‌ گفت: «اگر ایران تكنولوژی موشك‌های هدایت‌شونده در اختیار حزب‌الله و حماس قرار دهد آنوقت موشك‌های حماس و حزب‌الله می‌توانند تهدیدی به مراتب بیشتر علیه اهداف دوردست‌تر از تل‌آویو و اورشلیم (قدس) ایجاد كنند». در همین حال خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: جنگ غزه را نمی‌توان با جنگ علیه ایران مقایسه كرد.‌ حزب‌الله، دیگر متحد ایران، بالغ بر 60 هزار موشك دارد كه همگی اسرائیل را نشانه رفته‌اند.

روزنامه نیویورك تایمز هم معتقد است: موشك‌های ایرانی فجر به حماس و دیگر جنبش‌ها در غزه اجازه داد قلب اسرائیل را نشانه بروند. همین مساله باعث فرار ساكنان فلسطین اشغالی به پناهگاه‌ها شد. در حالی‌كه كمك‌های سیاسی و مالی به فلسطین انجام می‌شد اما رهبران گروه‌های فلسطینی می‌گفتند كمك نظامی ایران كمك بزرگ‌تری است. این مساله اعتبار ایران را افزایش داده است. برای نخستین‌بار شهرهای مهم اسرائیل هدف موشك‌ها قرار گرفت. این موضوع شرایط را به نفع ایران عوض می‌كند.

به گزارش رجا، روزنامه القدس‌العربی دیگر روزنامه‌ای است كه به موضوع جنگ غزه پرداخته و با بیان اینكه «اسرائیل شكست‌خورده جنگ غزه است»، نوشت: در جنگ دوم غزه، معادله جنگ به كلی فرق كرده و این‌بار اسرائیل و دیگران از اینكه حماس به سلاح‌های مدرن و به‌روز مجهز شده بود، غافلگیر شدند، به این ترتیب مقاومت موفق شد ترس و نگرانی را در دل تل‌آویو قرار دهد و مانع از انجام تهدیدات ارتش درباره تجاوز زمینی به غزه شود. تانك‌های اسرائیل نیز در ورود به نوار غزه و حتی نزدیك شدن به آن به خود لرزیدند، چرا كه آنها از موشك‌های ضدزره كورنیت می‌ترسیدند.

 ما حتی وجود موشك‌های ضدهوایی در دست مقاومت را بعید نمی‌دانیم، چرا كه كسانی كه موشك‌هایی را به مقاومت فلسطین داده‌اند كه موازنه قوا را تغییر داده است، در مجهز كردن این مقاومت به موشك‌های ضدهوایی نیز تردید نخواهند كرد، دست‌كم منطق این را نشان می‌دهد. منظور از این طرف، همان ایران است كه خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و رمضان عبدالله، دبیركل جنبش جهاد اسلامی در كنفرانس خبری مشترك خود از آن قدردانی و تشكر كردند.

*خراسان:

توقف هوشمندسازي مدارس به خاطر نوسانات ارزي

بر اساس بخشنامه مديران کل آموزش و پرورش برخي استان‌ها، با توجه به رشد غيرمنطقي و ناگهاني قيمت ها در بازار لوازم رايانه‌اي، خريد تجهيزات هوشمندسازي مدارس مانند ويدئو پروژکتور، رايانه و برد هوشمند تا اطلاع ثانوي ممنوع بوده و مدارس بايد از تجهيزات موجود براي تحقق اين دستورالعمل استفاده کنند.

بالاخره برخي اقلام سبد کالاي رمضان به تعدادي از ادارات رسيد

با گذشت ماه ها از پايان ماه مبارک رمضان، برخي اجناس مربوط به سبد کالاي مصوب هيئت دولت به تازگي در اختيار تعدادي از ادارات استاني قرار گرفته و آن‌ها طي روزهاي اخير اقدام به توزيع بخش ديگري از اين سبد کالا به کارمندان کرده اند.

*آرمان:

در آرامش به سر می‌برم

شنیده شد که عبدالله جاسبی، رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سوال که شما هم‌اکنون مشغول چه کاری هستید؟ اظهار کرد: بنده در آرامش به‌سر می‌برم و مشغول تدریسم. وی در پاسخ به سوالی درمورد تفحص مجلس از دانشگاه آزاد هم بیان کرد: بنده درمورد این مسائل صحبت نمی‌کنم و نظری ندارم. رئیس سابق دانشگاه آزاد درمورد اخبار منتشرشده درخصوص دبیری وی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هم اضافه کرد: در رابطه با این موضوع از دیگران سوال کنید.

عبدالرضا مصری بستری شد

شنیده شد که عبدالرضا مصری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس اواخر هفته گذشته به‌دلیل عارضه آپاندیسیت در بیمارستان شریعتی بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. حال عمومی سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس خوب است و بنا به گفته پزشک معالجش وی روز پنجشنبه از بیمارستان مرخص خواهد شد.

تکذیب بازداشت یک فعال سیاسی در خوزستان

شنیده شد که پلیس فتا خبر دستگیری یک فعال سیاسی در استان خوزستان را تکذیب کرد. مهر نوشت؛ در ادامه جنجال‌سازی رسانه‌ای برخی رسانه‌های بیگانه و انتشار خبری درخصوص دستگیری یک فعال سیاسی به نام امید دهدارزاده توسط پلیس فتا استان خوزستان و نامشخص بودن وضعیت این فرد، یک منبع آگاه در پلیس فتا با کذب دانستن این موضوع اظهار کرد: تاکنون فردی به این نام یا فعال سیاسی در استان خوزستان توسط این پلیس دستگیر نشده است. گفتنی است روز دوشنبه تعداد زیادی از رسانه‌های معاند خبر ازدستگیری یک فعال سیاسی توسط پلیس فتا خوزستان و انتقال او به مکان نامعلوم داده بودند.

احتمال از سرگیری فعالیت آبادگران جوان

شنیده شد که حسن بیادی، دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی با تاکید بر اینکه «جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی» از «ائتلاف آبادگران ایران اسلامی» کاملا مستقل است، گفت: گمانه‌‌زنی‌هایی مبنی براینکه «ائتلاف آبادگران» مجددا از سوی مهدی چمران برای انتخابات پیش رو تشکیل شود، وجود دارد. با اعلام این خبر از سوی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی خبرنگاری در تماسی با دفتر مهدی چمران با این پاسخ مواجه شد: «مهدی چمران فعلا درباره این موضوع اعلام‌نظر نمی‌کنند.»

بازداشت یک ایرانی در جنوب آلمان

شنیده شد که دادستانی شهر ماینهام قرار بازداشت یک مرد ۵۴ساله ایرانی- آلمانی ساکن شهر کارلسروهه در جنوب آلمان را به اتهام ارسال فناوری ماهواره‌ای به ایران و زیرپا گذاشتن قوانین مربوط به تحریم‌ها علیه ایران صادر کرده است. انتخاب نوشت؛ این محموله ارتباط مستقیم با برنامه هسته‌ای ایران ندارد، این تاجر از سال ۲۰۱۰ یعنی دو سال پیش دست‌اندرکار فرستادن قطعات میکروویو و سلول‌های خورشید به ایران بوده است. محموله ابتدا به آدرسی در ترکیه فرستاده و از آنجا به ایران منتقل می‌شده است.
 
رای دادگاه استیناف انگلیس به نفع نصرت‌الله تاجیک

شنیده شد که یک دادگاه عالی انگلیس با صدور رایی به نفع نصرت‌الله تاجیک از استرداد او به آمریکا جلوگیری کرد. اسکای‌نیوز گزارش داد؛ نصرت‌الله تاجیک، 59ساله، دیپلمات پیشین ایرانی به تلاش برای تامین سخت‌افزارهای نظامی برای کشورش متهم است. او 6 سال قبل هدف یک عملیات‌ آمریکایی در لندن قرار گرفت و به اتهام تلاش برای صدور بدون مجوز تسلیحات دفاعی دید در شب آمریکایی به ایران تحت تعقیب قرار گرفت. وی که سفیر پیشین ایران در اردن بوده است، در سال 2006 با توطئه ماموران مخفی وزارت امنیت کشور آمریکا دستگیر شد.

 اسکای‌نیوز افزود: روند استرداد وی به آمریکا به‌دلیل نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه اعزام او به آمریکا برای محاکمه می‌تواند به مشکلات دیپلماتیک بیشتری در روابط انگلیس و ایران منجر شود و تهدیدی برای کارکنان سفارت انگلیس در ایران باشد، با تاخیر بلندمدت و جنجال‌برانگیزی روبه‌رو شد. لرد الن موزز، قاضی دادگاه استیناف در کنار قاضی همیلتون سویینی حکم به رهایی تاجیک از استرداد داد.

بودجه شهرداری تهران 10برابر شهرداری لندن!

شنیده شد که بودجه شهرداری تهران با 3 هزار میلیارد تومان متممی که این روزها در شورای شهر در حال بررسی است تقریبا به 13 هزار میلیارد تومان در سال 91 می‌رسد. انتخاب نوشت؛ قیمت دلار در سال گذشته که این بودجه نوشته شده کمتر از هزار و 500 تومان بود. با این حساب بودجه شهرداری تهران به 10 میلیارد دلار می‌رسد. این بودجه در مقایسه با بسیاری از کلانشهرهای مدرن دنیا رقم عجیبی است.

بر اساس اطلاعات سایت شهرداری لندن مجموع هزینه‌های این کلانشهر 870 میلیون دلار است که نسبت به سال گذشته 2 و یک دهم درصد افزایش داشته است. مقایسه هزینه‌ها و درآمدهای این دو شهر بزرگ نشان از بزرگی بودجه تهران دارد. هرچند زیرساخت‌ها و امکانات شهری شهرهایی مانند نیویورک و لندن با تهران قابل مقایسه نیست و پایتخت ایران به ساخت‌وسازها بسیار بیشتری نیازمند است اما روش تامین درآمدهای شهر تهران موضوعی است که بسیاری از اعضای شورای شهر تهران هم به آن انتقاد دارند.

خبرنگاران‌ برای ‌اولین‌بار پادگان‌اشرف را دیدند

شنیده شد که تیمی متشکل از خبرنگاران و تصویربرداران رسانه‌های ایرانی و بین‌المللی با حضور در پادگان اشرف از بخش‌های آزاد شده این پادگان بازدید کردند. صراط نوشت؛ خبرنگاران رسانه‌های ایرانی و بین‌المللی که با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با دولت عراق در پادگان اشرف حضور پیدا کرده‌اند با بازدید از بخش‌های تخلیه‌شده پادگان اشرف در جریان روند اخراج اعضای گروهک منافقین از این پادگان قرار گرفتند.

 خبرنگاران خبرگزاری‌های مهر، فارس، ایرنا و رسانه‌هایی چون باشگاه خبرنگاران، شبکه اول و دوم سیما، پرس تی‌وی، به‌همراه چند تیم مستندساز بین‌المللی در این سفر که به همت موسسه راهبردی دیده‌بان، مرکز مقابله با جبهه معارض انقلاب اسلامی انجام گرفته حضور داشتند. تاکنون حدود 3100 عضو این گروهک طی
7 مرحله این پادگان را ترک کرده‌اند، اما باقیمانده آنها که نزدیک به 80 نفر هستند برای تخلیه پادگان تعلل به خرج می‌دهند.

تهران امروز:

اصلاح‌طلبان‌ بزرگ‌ترين ‌سرمايه ‌اسرائيل در ايران هستند

حسین شریعتمداری در کیهان نوشت: در جريان فتنه 88، نتانياهو نخست‌وزير رژيم صهيونيستي با صراحت اعلام كرد كه «اصلاح‌طلبان بزرگ‌ترين سرمايه اسرائيل در ايران هستند!» و شيمون پرز، رئيس‌جمهور رژيم كودك كش اسرائيل گفت: «اصلاح‌طلبان به نمايندگي از اسرائيل با رژيم اسلامي ايران مي‌جنگند!» ممكن است گفته شود كه نخست‌وزير و رئيس‌جمهور رژيم صهيونيستي قصد سوءاستفاده از فتنه 88 را داشته‌اند و اين اظهارات ربطي به سران و عوامل فتنه ياد شده ندارد! كه در پاسخ بايد گفت؛ چرا مدعيان اصلاحات نسبت به اظهارات نتانياهو و شيمون پرز كمترين واكنشي نشان نداده و حتي به‌طور شفاهي و نه فقط به تصريح بلكه به تلويح و كنايه نيز اظهارات آنها را نفي نكردند؟!

ناگفته‌هاي سردار نقدي از دادگاه كرباسچي

سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين در پاسخ به سوالي درباره برخي شبهات دادگاه كرباسچي و بازجويي‌هايي كه انجام شد به خبرگزاري دانشجو گفت: دو نامه‌ای که بنده در این مورد به قوه قضائیه نوشتم خیلی گویا و شفاف تبیین کرده است پرونده دادگاه آن زمان الان حتما در دادگاه موجود است که فکر می‌کنم حدود ۷ یا ۸ درصد آن رسیدگی شد و مفتوح است، هیچ‌کس پاسخ نداد که چرا هنوز بعد از ۱۵ سال این پرونده مفتوح است.وي افزود: بنده در آن زمان دادگاه رفتم و محاکمه شدم و پاسخ دادگاه را دادم و در نهایت همان دادگاهی که آن آقا را محکوم کرد ما را تبرئه کرد با وجود اینکه آنها از لحاظ نفوذ و موقعیت و نیز پشتیبانی قابل قیاس با موقعیت ما نبود.
                
*روزنامه جمهوري اسلامي:

 اظهارات بي‌سابقه چهره سرشناس وهابي دردفاع از امام حسين(ع)

 شيخ "محمد العوضي" چهره سرشناس وهابيت در عربستان سعودي، در اظهاراتي بي‌سابقه به دفاع از امام حسين عليه‌السلام پرداخت. به گزارش شيعه آنلاين، وي گفت: برخي روايات موجود در كتب اهل سنت در تمجيد "يزيد بن معاويه" تعجب‌برانگيز است. براي مثال رواياتي كه گفته مي‌شود "حسين بن علي عليه خليفه وقت خروج كرد مقابله با او و كشتن وي درست است" امري نادرست است.

 شيخ العوضي افزود: آنهايي كه اين روايت را قبول دارند، يا از اهل بيت نفرت دارند و ناصبي هستند و يا افرادي عوام و جاهل به شمار مي‌روند. ابن تيميه، پدر معنوي فرقه وهابيت و سرشناس‌ترين چهره وهابي معتقد است امام حسين عليه‌السلام بر يزيد كه خليفه وقت بوده خروج كرده لذا بايد به شهادت مي‌رسيد. شيخ "محمدالعوضي" همچنين افزود: الامام الذهبي درباره يزيد گفته "و كان ناصبيا، فظا، غليظا، جلفا، يتناول المسكر ويفعل المنكر" (منبع: النبلاء ج 4 ص 37) يزيد، ناصبي افراطي و بي‌مبالاتي بود كه اهل شراب و منكرات بود.

رئيس‌جمهور تونس خواستار قطع حمايت‌هاي ايران از دولت سوريه شد
 
درحالي كه آمريكائي‌بودن طرح براندازي حكومت سوريه هر روز روشن‌تر مي‌شود، رئيس‌جمهور تونس و يكي از رهبران حماس، ايران را به خاطر مقابله با اين طرح سرزنش كردند. محمد المنصف المرزوقي رئيس‌جمهور تونس روز دوشنبه در جريان يك كنفرانس در مركز "چتم هاوس" لندن، ضمن تاكيد بر ضرورت كناره‌گيري بشار اسد از قدرت، خواستار قطع حمايت‌هاي ايران از دولت سوريه شد.

 وي بااشاره به اينكه ايران تنها در سوريه منافع ندارد بلكه در كل جهان عربي منافع دارد افزود كه در ديدار با محمود احمدي‌نژاد در حاشيه نشست اخير در بالي اندونزي و نيز در ديدار با ديگر مقامات ايراني به آنها درباره سياست‌شان در قبال سوريه هشدار داده است. به گزارش عصر ايران، موسي ابومرزوق معاون خالد مشعل گفت ايران با حمايت از حكومت سوريه. افكار عمومي جهان عرب را عليه خود سوق مي‌دهد. وي در گفتگو با خبرنگاران در دفتر جديد خود در قاهره گفت: ايران بايد در موضع خود در قبال سوريه تجديدنظر كند زيرا موضع نامناسبي است. حماس، در قاهره و قطر دفتر دارد.

آمار وحشتناک قتل بچه در روسیه بر اثر تجاوز جنسي
 
در كشور روسيه در عرض 9 ماه 1292 بچه به قتل رسيده است. اكثريت اين بچه‌ها بر اثر تجاوز جنسي از دنيا رفته‌اند. سايت "فاكت خبر" جمهوري آذربايجان در ادامه اين خبر تكان‌دهنده نوشت: "دميتري مدودف"، نخست‌وزير روسيه با ابراز تاسف از چنين وقايعي خواستار تصويب و اجراي قوانين حمايتي از كودكان، تا سن شانزده سالگي شده است. اين سايت همچنين نوشت: "در بين شهرهاي روسيه مسكو بالاترين آمار چنين جناياتي را به خودش اختصاص داده است". چندي پيش مجلس روسيه قانون ممنوعيت حجاب در مدارس و دانشگاههاي اين كشور را تصويب كرد. صاحبنظران معتقدند اين جنايات نتيجه آزادي بي‌حدوحصر جنسي در جامعه، ممنوع‌كردن حجاب در اماكن عمومي، تبليغات شو و بي‌بندوباري در رسانه‌هاي عمومي است.

اتهام جدید وزير كشور تركيه به ایران!

ادريس نعيم شاهين، وزير كشور تركيه. در زمان حضور علي لاريجاني، رئيس مجلس ايران در اسلامبول در حملات شديداللحني ايران را به حمايت از حزب كارگران كردستان تركيه متهم كرد. به گزارش انتخاب، وي در مصاحبه‌اي كه به صورت زنده از كانال تي‌ار تي، تلويزيون دولتي تركيه پخش مي‌شد، اظهار داشت: "ما اطلاع داريم كه ايران به گروه تروريستي پ‌ك‌ك كمك مي‌كند و اعضاي اين گروه كه در شيندنلي و يوكسك اوبا مجروح شدند در بيمارستان‌هاي ايران درمان مي‌شوند." ادريس نعيم شاهين گفت كه علاوه بر ايران، سوريه، ارمنستان و عراق به طور فعال از شورشيان كرد حمايت مي‌كنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار