یک مقام آمریکایی روز گذشته از کناره گیری مارک گروسمن فرستاده ویژه آمریکا در پاکستان و افغانستان در چارچوب ترمیم گروه سیاست خارجی باراک اوباما رئیس جمهوری جدید آمریکا خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه  ، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا نیز که قرار است اوایل سال آینده میلادی از سمت فعلی خود کناره گیری کند پس از مرگ ناگهانی ریچارد هولبروک عضو کهنه کار سیاست خارجی آمریکا به مارک گروسمن پیشنهاد کرده بود این سمت دشوار را بر عهده بگیرد.
لورا لوکاس سخنگوی گروسمن با صدور بیانیه ای اعلام کرد گروسمن پس از نزدیک به دو سال فعالیت در این سمت و همچنین با توافق هیلاری کلینتون فعالیت سیاسی را کنار خواهد گذاشت.
 لوکاس گفت کلینتون از گروسمن به خاطر ایجاد نوعی جهش دیپلماتیک قدردانی کرد ،‌ جهشی که موجب شد شبکه ای از حمایتهای منطقه ای و بین المللی برای افغانستان پس از سال دو هزار و چهارده و همچنین دهه آینده بوجود بیاید.
مارک گروسمن شصت و یک ساله ماه آینده از سمت فعلی خود کناره گیری خواهد کرد و دیوید پییرس معاون اصلی او به عنوان فرستاده ویژه آمریکا در پاکستان و افغانستان به صورت موقت سمت وی را عهده دار خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار