اسپانیا روز سه شنبه اعلام کرد برای تصمیم گیری به منظور حمایت یا عدم حمایت از ابتکار فلسطینی ها برای ارتقاء از جایگاه ناظر به جایگاه کشور غیر عضو در سازمان ملل متحد تا طرح رسمی قطعنامه منتظر خواهد ماند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در مادرید اعلام کرد  ما منتظر خواهیم ماند تا قطعنامه به طور رسمی مطرح شود .
وی در ادامه افزود  ما همچنان بر تعهد خود در حمایت از راه حل دو کشور پایبندیم و اعلام می کنیم و با همه توان خود به تلاش برای رسیدن به این هدف ادامه خواهیم داد .
راخوی افزود ما می خواهیم از طریق مذاکره راه حلی عادلانه، جامع و پایدار برای ایجاد دو کشور به دست آید تا فلسطینی ها و اسرائیل در صلح، امنیت و موفقیت باهم زندگی کنند .
نخست وزیر ترکیه نیز اعلام کرد کشورش از پیشنهاد فلسطینی ها حمایت خوهد کرد.
اردوغان نیزگفت ما به طور قطعی می خواهیم تصمیم گیری درباره درخواست فلسطینی ها مثبت باشد .
هیئت فلسطینی روز دوشنبه در سازمان ملل با انتشار پیش نویس قطعنامه ای خواستند فلسطین از جایگاه ساده عضو ناظر در سازمان ملل به جایگاه جدیدی ارتقاء یابد تا راه را برای پذیرفته شدن فلسطین در دیوان کیفری بین الملل باز کند.
تصویب این متن به دلیل حمایت اکثریتی شامل یکصد و نود و سه عضو سازمان ملل از آن حتمی به نظر می رسد و آنچه که هنوز مشخص نیست این است که کشورهای بزرگ اروپایی از فلسطین حمایت خواهند کرد یا آمریکا و اسرائیل که به طور جدی با این تغییر جایگاه فلسطینی ها مخالفند.
 فرانسه بعد از تردیدهای بسیار سرانجام روز سه شنبه اعلام کرد از اعطای جایگاه تازه به فلسطینی ها در سازمان ملل متحد حمایت خواهد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار