در هفت ماه گذشته بیش از 10 درصد از سهم ترانزیت ورودی کالا به کشور در میان پایانه های مرزی جمهوری اسلامی ایران به پایانه مرزی بازرگان در آذربایجان غربی اختصاص یافته است .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه رئیس اداره ترانزیت اداره کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: در هفت ماهه امسال پایانه مرزی بازرگان بیش از 10 درصد از سهم ترانزیت ورودی کالا به کشور را در میان سایر پایانه های مرزی از آن خود کرد و در رتبه سوم فعال ترین مرز زمینی کشور در این زمینه قرار گرفت .

منوچهر سلمان زاده ادامه داد: در این مدت بیش از 675 هزار تن کالا از طریق پایانه مرزی بازرگان برای ترانزیت به ایران وارد شده است که این امر از جایگاه ویژه این مرز زمینی برای توسعه بخش ترانزیت کالا و اقتصاد در کشور حکایت می کند .

وی خاطر نشان کرد :مواد سوختی، انواع پنبه، کالا های ساختمانی و وسایل نقلیه باری و مسافری مهم ترین کالاهای ترانزیت ورودی به کشور از پایانه مرزی بازرگان در آذربایجان غربی است .

به گفته این مقام مسئول نزدیک به 161 هزار تن کالا از طریق پایانه مرزی تمرچین برای ترانزیت وارد ایران شده که این مرز را در لیست 10 مرز زمینی فعال کشور در این زمینه قرار داده است./ب

برچسب ها: بازرگان ، کشور ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.