مديركل زندان‌هاي قزوین با اشاره به فعال بودن 85 درصد مددجويان زندانهای استان در بخش اشتغال مولد،پايه اصلی اصلاح و بازپروری زندانیان را اشتغال به كار آنها عنوان كرد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران،‌ روابط عمومي سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني و تربيتي، مديركل زندانهای قزوین،در ديدارباگروه مديريت صنعت و كشاورزي بنيادتعاون، حرفه آموزي وصنايع زندانيان كشور گفت: اشتغال وحرفه آموزی نقش كليدی در اصلاح و تربيت زندانيان دارد كه با تقويت اصولی اين بخش، ‌آمار بازگشت به زندان، به حداقل خواهد رسيد.

وی اظهارداشت: زندانيان علاوه بر شركت در كلاس‌های آموزشی و فرهنگی،‌ طبق برنامه ريزی انجام شده ،روزانه ساعتی از وقت خود را صرف اشتغال مولد كرده و درآمدهايی برای خود وخانواده كسب مي‌کنند.

بنا بر اين  گزارش مديركل زندانهای قزوین خاطر نشان كرد:در حال حاضر اشتغال به کار زندانیان به عنوان یکی از اهداف مهم بنياد تعاون وحرفه آموزي است وآنهارا برای بازگشت به آغوش اجتماع آماده مي‌سازد.

فراست طلب تاکید کرد:بی‌گمان اشتغال به کار زندانی پایه اصلی باز پروری است. به دلیل این که در ایام تحمل حبس ، فرصت مناسبی برای آموختن حرفه و فنی متناسب با استعداد و توانایی خود پیدا می کند و حرفه آموزی و کسب مهارت ، او را از خطرات بیکاری و تن پروری رها می‌کند.

وی در ادامه یادآورشد: اصلاح مددجویان از مهمترین اهداف زندانبانی است و این مهم بامیزان دانش و آگاهی پرسنل زندان بويژه كارشناسان اين بخش رابطه‌ای تنگاتنگ دارد .

مديركل زندانهاي قزوين در پایان تصريح كرد: برخوردبامسائل مربوط به اشتغال وحرفه آموزي زندانيان نيازمند هوشياري زيادي است وهمكاران بنيادتعاون وحرفه آموزي بايد در ایفای نقش خود همواره کوشاو فعال باشندودرتسریع بخشیدن به حل مسائل دقت لازم را به عمل آورند.

در ادامه مهندس افشار مدير گروه صنعت وكشاورزي بنياد تعاون وحرفه آموزي كشور و هیئت همراه از طرح هاي اشتغال زايي در زندانهاي استان بازدید وازنزديك با روند فعالیت های اشتغال و حرفه‌آموزی زندانيان ازجمله پرورش شتر وشتر مرغ ،پرورش زنبور وتوليد عسل دیدن کرد.

وي در جريان اين بازديد گفت: فراهم ساختن زمينه اشتغال زندانيان، آثاروتبعات فردي واجتماعي بسيارارزشمندي بدنبال دارد.

افشار افزود: براي اصلاح وبازپروري مجرمين بايدتمام توان خود رابكارگرفت تا آنها بدون ارتکاب جرم مجددبه آغوش خانواده وجامعه باز گردند.

وي ضمن تقدير از گسترش وتوسعه طرحهاي شغلي در زندانهاي قزوين گفت: مجموعه پويا وفعالي براي اشتغال‌زايي زندانيان محيا گرديده واميدوارم با استفاده از همه ظرفيتها در جهت پیشبرد اهداف فعالیت‌های اشتغال و حرفه‌آموزی زندانيان گام‌هاي مؤثرتري برداشته شود.

افشار در اين بازديد به توسعه پرورش شتر مرغ تأكيدكرد وافزود: بابرنامه ريزي‌هاي بعمل آمده زمينه گسترش اين شغل براي زندانيان در اين استان محيا شده است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار