معاون مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری، از حفر و تكمیل 124 حلقه چاه های نفت و گاز به وسیله ناوگان این شركت از ابتدای فروردین تا پایان آبان امسال در مناطق خشكی و دریایی كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مهندس مهران مكوندی با بیان این كه شمار چاه های تكمیل شده نسبت به دوره مشابه پارسال دو حلقه بیشتر است، اظهار كرد: از این تعداد 82 حلقه در گستره عملیاتی شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب، 13 حلقه در حوزه شركت نفت مناطق مركزی، 11 حلقه در موقعیت شركت نفت فلات قاره، 15 حلقه در قالب پروژه ها وسه حلقه برای مدیریت اكتشاف شركت ملی نفت ایران بوده است.

وی افزود: 62 حلقه از چاه های حفاری شده در هشت ماه سال جاری توسعه ای و توصیفی، 59 حلقه تعمیری و سه حلقه اكتشافی بوده كه یك حلقه چاه اكتشافی برای شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب حفاری شده است.

مكوندی متراژ حفاری در این دوره را 281 هزار و 132 متر اعلام كرد و گفت: این رقم در مقایسه با شاخص برنامه 32 هزار و335 متر افزایش دارد.

معاون مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری اظهار كرد: با تلاش شبانه روزی كاركنان شركت به ویژه در بخش های عملیاتی و پشتیبانی و كاربرد فناوری های نوین، حفاری 22 حلقه چاه در این مدت 417 روز جلوتر از برنامه پیش بینی شده تحقق یافت كه از نظر اقتصادی بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به برنامه این شركت برای افزایش شمار دستگاه های حفاری از 73 دستگاه كنونی به 80 دستگاه تا پایان امسال گفت: در چند روز آینده دستگاه حفاری سنگین خشكی 91 فتح به ناوگان حفاری شركت افزوده خواهد شد و یك دستگاه حفاری فوق سنگین و 4 دستگاه حفاری سنگین دیگر نیز با استفاده از توان سازندگان داخلی در دست ساخت است./ع


برچسب ها: حلقه ، نفت ، حفاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.