انجام فعاليت هاي ورزشي، علاوه بر افزايش طول عمر مي تواند بر کيفيت زندگي افراد نقش بسزايي داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ براي داشتن يک عمر طولاني و حفظ سلامتي، لازم است ورزش را به عنوان يک عادت در زندگي روزمره داشته باشيم.

انجام حرکات ورزشي براي کساني که به ورزش علاقه دارند، خيلي راحت و بدون مشکل است، اما براي افرادي که اضافه وزن دارند، کاري بس دشوار است.

اما مي توان اين کار سخت را با يک برنامه ريزي آسان کرد و 30 دقيقه از وقتتان را در زندگي به صورت 3 روز در هفته، به فعاليت هاي بدني اختصاص دهيد.

البته قبل از شروع ورزش بايد توجه داشت که چه ورزشي را دوست داريد و به آن علاقمند هستيد و آن را به عنوان رشته ورزشي خود، انتخاب کنيد.

براي شروع ورزش، بايد از حرکات سبک‌ آغاز سپس به مرور زمان، تمرينات را سنگين تر و شدت آن را افزايش دهيد.

البته اگر زير نظر پزشک و مربي ورزشي انجام شود، مي تواند مفيدتر واقع شود.

با انجام فعاليتهاي ورزشي، مي توانيد ديگر نگران رژيم غذايي خود نباشيد، اما اين بدان معنا نيست که در مصرف غذا نيز زياده روي کنيد.

کساني که مي خواهند وزن خود را کاهش دهند، مي توانند همراه يک رژيم غذايي مناسب، يک برنامه پياده روي به مدت 30 دقيقه را به برنامه خود اضافه کنند تا سوزاندن کالري افزايش يابد و در نتيجه به وزن ايده آل خود برسند.

ميزان کالري مصرف شده در اثر ورزش، به شدت، مدت زمان و توالي فعاليت بدني فرد بستگي دارد.
ورزش کردن بايد آرام و در فواصل کوتاه آغاز شود و به مرور بر شدت و زمان آن افزوده شود.
از بهترين ورزش ها مي توان به پياده روي، دوچرخه سواري، شنا و دويدن، اشاره کرد.

لازم به ذکر است؛ علاوه بر تمرينات ورزشي، مي توان فعاليتهاي روزمره بدني را افزايش داد که يکي از بهترين راه هاي مصرف کالري است.

به عنوان مثال، به جاي استفاده از آسانسور، از پله ها براي بالارفتن استفاده کنيد، همچنين خودرو خود را دورتر از محل کارتان پارک کنيد و تا محل کار پياده برويد.

در ورزش هاي با فعاليت بدني متوسط اما طولاني مدت و قابل تحمل، يکي از اصلي ترين راه هاي کاهش وزن است.
انجام ورزش هاي قدرتي مثل بدنسازي و کار با وزنه نيز از جهت افزايش توده عضلاني، قدرت بدني در مصرف کالري فوق العاده موثر هستند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار