عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: لازمه نظام مردمی بی‌تفاوت نبودن مردم نسبت به تمام موضوعات در کشور است،‌ مشارکت سیاسی همواره تکلیف است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امروز در نشست فعالان فرهنگی خراسان‌رضوی که در حسینیه قرآن و عترت مشهد مقدس برگزار شد، با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی، نظامی مردمی است، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های این نظام مردمی حضور همیشگی مردم در تمام عرصه‌ها در صحنه است همانطور که از اول پیروزی انقلاب نیز حضور داشتند.

وی افزود: تمام مبارزه‌های زمان انقلاب به وسیله مردم صورت گرفت نه با تجهیزات چراکه قطعا اگر حضور مردم نبود که نمی‌توانستیم در مقابل شاه تا دندان مسلح بایستیم، ولی این مردم بودند که ایستادند؛ در این 34 سال نیز مردم همواره در نظام جمهوری اسلامی در تمام صحنه‌ها حضور فعال داشته و نظام ما نظامی مردمی بوده است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: اگر شاهدیم که در نظام جمهوری اسلامی در مقابل استکبار جهانی نیز ایستاده‌ایم به‌خاطر همین نیروی مردمی و حضور همیشگی مردم در صحنه است؛ چراکه هرچه قدر هم آنها قوی باشند اما قطعا هیچ زمان نمی‌توانند با 70 میلیون نفر به مبارزه بپردازند.

علم‌الهدی در ادامه با بیان اینکه لازمه نظام مردمی بی‌تفاوت نبودن مردم نسبت به تمام موضوعات در کشور است، اذعان داشت: مشارکت سیاسی همواره تکلیف است درحالی که در جریان حاکمیت کلیسا بیان می‌شد که مشارکت سیاسی حق است و از طرفی همه باید اطاعت کنند؛ این درحالی است که ما معتقدیم مشارکت سیاسی اطاعت نیست بلکه در نظام جمهوری اسلامی تکلیف است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز اگر کسی در انتخابات شرکت نکند فعل حرام انجام داده و ترک واجب کرده است؛ بنابراین مشارکت سیاسی تکلیف است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: البته باید توجه داشت که کلمه مسئول به معنای این است که از وی حتما سئوال می‌شود و او هم باید حتما پاسخ دهد؛ بنابراین در این راستا باید مکانیزمی مردمی هم طراحی شود تا مردم نیز در جریان روند عملکرد و اقدامات مسئولان قرار گیرند.

وی در ادامه با تاکید بر این مطلب که مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان فرمودند اگر نمی‌توانید کاری انجام دهید، به مردم بگویید و آنها را در جریان بگذارید، افزود: در این مسیر باید مراقب باشید که موج ایجاد نشود و یا اگر ایجاد شد موج سوار این حرکت خودتان باشید؛ نباید بگذاریم این موج به دست افراد نااهل و نادرست بیفتد به‌ویژه در آستانه انتخابات؛ چراکه وی نیز عوامل خود را سوار کرده و به نوعی در نظام نفوذ می‌کنند.

امام جمعه مشهد مقدس تاکید کرد: بارها مقام معظم رهبری فرمودند که مردم و جامعه را ملتهب نکنید؛ اخیرا نیز فرمودند که تا انتخابات هیچ‌گونه تنشی ایجاد نکنید چراکه اگر تنش ایجاد شود، موج نیز ایجاد می‌شود و در این راستا موج‌سوار هم پیدا می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخورد مقام معظم رهبری با سران فتنه گفت: برخورد مقام معظم رهبری با سران فتنه دقیقا همان برخورد امیرالمومنین در دوران فتنه با سران آن بود؛ مقام معظم رهبری همانند امیرالمومنین سران فتنه را بایکوت سیاسی کردند.

وی تاکید کرد: بنابراین با توجه به این که حضرت آقا این افراد را بایکوت سیاسی کردند دیگر زمینه فعالیت و مداخله سیاسی برای آنها در نظام جمهوری اسلامی ایران فراهم نمی‌شودب/.

برچسب ها: مشارکت ، سیاسی ، تکلیف ، همه ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.