مديركل بنياد مسكن خوزستان گفت: تعهد مسكن‌مهر شهرهاي زير 25 هزار نفر استان 14 هزار واحد است كه از اين ميزان تا به امروز 6 هزار و 600 واحد آماده واگذاري مي‌باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ محمد شهيدزاده اظهاركرد: از تعداد 6 هزار و 600 واحد آماده تحويل، 4 هزار و 500 واحد مربوط به سال 90 بوده و 2 هزار و 100 واحد جزؤ واحدهاي تكميل شده در سال 91 مي‌باشد و طبق برنامه معين قرار است در آذرماه امسال به بهره‌برداري برسند.

وي افزايش قيمت‌ها و عدم تامين آورده مردم را علت كندي كار در مسكن‌مهر شهرهاي زير 25 هزار نفر دانست و افزود: عدم آورده مردم مهمترين مشكل مسكن‌مهر شهرهاي زير 25 هزار نفر است كه در چند سال اخير با آن رو به رو هستيم.

مديركل بنياد مسكن خوزستان ادامه‌داد: با توجه به اين‌كه بيشتر متقاضيان مسكن‌مهر شهرهاي زير 25 هزار نفر از قشر ضعيف جامعه هستند، توانايي تامين آورده لازم را ندارند؛ به عنوان مثال اگر واحدي 35 ميليون تومان باشد، 20 تا 25 ميليون تومان آن در قالب تسهيلات در اختيار متقاضيان قرار مي‌گيرد و مابقي آن بايد توسط متقاضي تامين شود.

وي با اشاره به اين‌كه افزايش دستمزدها و قيمت مصالح باعث تعطيلي كار از سوي پيمانكاران شده است، گفت: با توجه به اين‌كه ما قيمت مصالح و دستمزدها را افزايش نداده‌ايم و به همان شكل قبل با پيمانكاران كار مي‌كنيم موجب ناراحتي آن‌ها شده و كار را به كندي پيش مي‌برند.

شهيدزاده با بيان اين‌كه ساخت و ساز در شهرهاي زير 25 هزار نفر به دو شيوه خود مالك و گرو ساخت انجام مي‌شود، عنوان‌كرد: خودمالكيت افرادي هستند كه از خود زمين داشته و از تسهيلات دولتي براي ساخت و ساز استفاده مي‌كنند اما گروه ساخت كساني هستند كه دولت به آن‌ها يك قطعه زمين داده و با هزينه خود مشغول به‌ساخت آن مي‌شوند.

وي تصريح‌كرد: در شيوه گروه ساخت زماني سند به اسم متقاضي زده مي‌شود كه وي تمام اقساط زمين را پرداخت كرده باشد؛ لذا تنها مشكل واحدهاي گروه ساخت متعلق بودن زمين به دولت و استيجاري بودن آن است./ب
برچسب ها: بهره برداری ، مسکن ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.