رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در مانور زلزله مدارس از دستگاه های متولی دعوت شده تا آمادگی خود را محک بزنند هر چند بهترین مانور، مانور بدون اطلاع قبلی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌حسن قدمی با بیان این مطلب افزود: در مورد آمادگی مردم هم به لحاظ این که دانش آموزان بهترین منتقل کننده پیام ها به خانواده هستند، به سراغ مدارس رفته ایم که مطابق برنامه ریزی های انجام شده دانشگاه ها، ادارات،پادگان ها و کارخانجات هم پس از تصویب در شورایعالی مدیریت بحران کشور جز این برنامه قرار می گیرند.
وی با تاکید بر نقش پیشگیری در کاهش مخاطرات اظهار داشت: هر چند آموزش های خود امدادی دارای اهمیت است اما ابتدایی ترین مبحث در مدیریت بحران در زلزله بحث مقاوم سازی سازه ها و نقش تعیین کننده سازهای مقاوم در جلوگیری از فاجعه انسانی و تلفات گسترده است.
قدمی با اشاره به وجود 179 هزار و 266 کلاس نامقاوم وجود دارد، تصریح کرد: از سال 85 تا پایان سال 90 تعداد 78 هزار و 679 کلاس نوسازی و مقاوم سازی شده است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اذعان داشت: کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله به وسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی،‌ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله، افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده های طبیعی از جمله کارکردهای مانور زلزله است./ل
برچسب ها: مانور ، زلزله ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار