مقاله نويس روزنامه الوطن نوشت جنگ غزه ايهود باراک وزير جنگ اسرائيل را بي اعتبار کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه الوطن چاپ عربستان سعودي در پايگاه اينترنتي خود در مقاله اي با عنوان "جنگ با غزه و فرار ايهود باراک" به قلم "صبحي زعيتر" نوشت: تاريخ 29 نوامبر که سازمان ملل متحد آن را روز جهاني همبستگي با مردم فلسطين نام گذاري کرده بيهوده نبوده است. اين تاريخ، در شرايطي که غزه در جنگي که اسرائيل با هدف نابود کردن هر جنبنده اي در نوار غزه به راه انداخت، پيروز شد، مفهوم و ويژگي خاص خود را دارد.
اين پيروزي در ظاهر درس سختي براي اسرائيل بود زيرا پس از آن که موشک هاي مقاومت آسمان تل آويو و قدس را شکافت، ناگزير شد به طور علني با فلسطينيان، همه گروههاي فلسطيني، قرارداد آتش بس امضاء کند.
اين که مي گوييم در ظاهر درس سختي بود به خاطر آن است که اين درس از نظر محتوايي سخت ترين درس براي روساي رژيم صهيونيستي بود. جنگ غزه ايهود باراک را بي اعتبار کرد در حالي که وي وزير جنگي بود که کر و فري عليه فلسطينيان در داخل و خارج سرزمين هاي اشغالي داشت و نامش با عمليات هاي خارجي، که مهمترين آنها عمليات فردان در بيروت در سال 1972 عليه سه تن از رهبران فلسطينيان يعني محمد يوسف النجار، کمال عدوان و کمال ناصر و همچنين تمامي عمليات هاي کثيفي که سرويس جاسوسي موساد عليه رهبران فلسطيني در جهان انجام داده است، گره خورده بود.
جنگ اخير اسرائيل عليه غزه، باراک را از صحنه سياسي اسرائيل بيرون کرد تا فضا براي شخصيت هاي جديد از حزب کار باز شود اين چيزي است که وزير جنگ ادعا کرد ولي وي همه حقايق را بيان نکرد و آن اين که هر مسئول اسرائيلي پيش از هر انتخابات پارلماني بايد اعتبار نامه اش را آغشته به خون فلسطينيان به توده هاي صهيونيست ارائه کند و اين چيزي است که اين بار ايهود باراک از آن عاجز ماند و ناگزير ميدان را به دو راستگراي افراطي يعني بنيامين نتانياهو و آويگدور ليبرمن براي پيروزي در انتخابات 22 ژانويه آينده واگذار کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار