به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجتالاسلام حصاری افزود: منظور از نقش محوری پژوهش در فرآیند رشد علمی، این است که یکی از محورهای نظام علمی یا نظام تربیتی حوزههای علمیه خواهران را محور پژوهش تشکیل دهد.
وی افزود: اگر هدف نهایی و رسالت تاسیس مدارس علمیه و انجام فعالیتهای علمی در مدارس را به سه بخش تقسیم کنیم، یک بخش آموزش است که انتقال دانش را عهدهدار است و دو بخش دیگر شامل بینش و ارزش میشود که برعهده معاونتهای پژوهش و فرهنگی مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران قرار دارد؛ این محورها نیز باید به همان شیوه و به همان اندازهای که نظام آموزشی تعریف میشود، نظام یابد و محوریت پیدا کند.
مدیر دفتر برنامهریزی و ارزیابی پژوهشی حوزههای علمیه خواهران با اشاره به امکانات نرمافزاری فراهمآمده اظهار داشت: با توجه به این امکانات، به سادگی و سهولت یک بانوی طلبه میتواند بیشترین کار پژوهشی و علمی را انجام دهد و نیاز گستردهای از جامعه را پاسخگو باشد./س