استاد طراحی شهری پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران آثار طرح ها را جز لاینفک فرایند توسعه پایدار عنوان کرد و یادآور شد: محیط زیست امر حیاتی است که اگر به حفظ آن توجه نشود، باید تاوان سنگینی را پرداخت.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، بحرینی  در همایش تخصصی اثرات زیست محیطی طرح های عمرانی و شهرسازی در کلانشهرها،با بیان اینکه حرکت در جهت تحقق توسعه پایدار، مستلزم ارزیابی پروژه هاست گفت: باید بررسی های لازم در انجام پروژه های عمرانی صورت گیرد تا کمترین آسیب و خطر را برای محیط زیست داشته باشد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار باید در تفکر و نحوه عمل نسبت به محیط زیست تغییر اساسی بوجودآورد وبه صورت عملی آنرا اجرا کرده و در چارچوب پایداری حرکت نمود.

دکتر بحرینی تأکید کرد: نیازهای فرهنگی،نیازهای اساسی، اجتماعی واقتصادی برخی از شاخص های پایداری است که در توسعه باید به آنها توجه داشت.

استاد دانشگاه تهران زباله، فاضلاب، فرسایش خاک، تشدید سیل خیزی، آلودگی آب و تخریب پوشش گیاهی برخی از عوامل تشدیدکننده مسائل محیط زیست برشمرد و یادآور شد: محیط زیست و سوانح طبیعی تأثیر متقابل بر یکدیگر دارند وهرچه تخریب محیط زیست افزایش یابد، سوانح طبیعی نیز بیشتر خواهد شد.

دبیر این همایش نیز با بیان اینکه توسعه امری اجتناب ناپذیر است گفت: رشد 26 درصدی جمعیت شهری در 90 سال گذشته و توسعه ساخت و ساز، اهمیت توجه به اثرات زیست محیطی طرح های عمرانی، شهرسازی و توسعه شهری را صد چندان می کند.

علیزاده افشار برگزاری این همایش را تحلیل تاثیرات منفی پروژه های عمرانی و شهرسازی که بدون ارزیابی زیست محیطی اجرا می شوند عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد: با برپایی این همایش، راهکارهای مناسب تاثیرات منفی پروژه های عمرانی و شهری را بر محیبط زیست کاهش داده و راهکارهای اجرایی شدن مطالعات ارزیابی زیست محیطی برای پروژه های شهری ارائه شود.

همایش تخصصی اثرات زیست محیطی طرح های عمرانی و شهرسازی در کلانشهرها با هدف بررسی نیازها و ضرورتهای ارزیابی زیست محیطی پروژه های عمرانی و شهرسازی و اثرات زیست محیطی این پروژه ها در کاهش کیفیت زندگی شهری، ديروزدر دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزارشد./س

 

برچسب ها: محیط زیست ، تاوان ، سنگینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.