شهاب گردان با امید و آرزوی زیادی به پرسپولیس پیوست اما حضور در جمع سرخپوشان تهرانی روزهای خوبی برای او به همراه نداشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران شهاب گردان روزهای بسیار خوبی را در ذوب آهن اصفهان پشت سر گذاشت و به تیم ملی هم دعوت شد اما برای بدست آوردن جایگاهی بهتر در فوتبال ملی راهی پرسپولیس شد. حضور گردان در جمع سرخپوشان تهرانی اتفاقات خوبی را برای این دروازه بان خوش استیل به همراه نداشت. هر چند که گردان با امید و آرزوهای فراوان راهی پرسپولیس شده بود اما هرگز نتوانست درخشش سالهای قبل را درجمع شاگردان مانوئول ژوزه تجربه کند و هفته های طولانی روی نمیکت نشست.

گردان در روزهایی که نیمکت نشین بود، همواره اعلام کرده بود که منتظر یک فرصت است تا دوباره خودش را نشان بدهد و جایگاه ثابتی در جمع سرخپوشان تهران به دست آورد. نیمکت نشین بودن نلسون برزیلی برای گردان خیلی سخت و غیر قابل تحمل بود چرا که تمام رویاهای او در پرسپولیس را به باد داده بود اما در نهایت روزگار به گردان رو کرد و او دوباره فرصت حضور در دروازه سرخپوشان را به دست آورد اما گردان باز هم نشانی از آن دروازه بان آماده و سرحال سابق ذوب آهن ندارد.

عملکرد گردان مقابل ذوب آهن و ملوان نشان داد که او همچنان ناآماده و نامطمئن است اما چرا گردان که با ذوب آهن به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم رسیده بوده در پرسپولیس نتوانسته انتظارات را براورده کند و به یک گلر معمولی تبدیل شده است؟

به نظر می رسد گردان مشکل روحی دارد و هنوز نتوانسته خودش را از نظر روحی و روانی با شرایط حضور در تیمی بزرگ و پرطرفدار مثل پرسپولیس وفق دهد.

یک بار دیگر گل دقیقه 5 مازیار زارع در بازی ملوان و پرسپولیس را در ذهن تان مرور کنید. در آن صحنه گردان تنها و تنها نظاره گر حرکت توپ بود همچنان که در بازی با ذوب آهن در ورزشگاه آزادی روی گل اول حریف هیچ واکنشی از خودش نشان نداد و تنها مسیر توپ را با نگاهش دنبال کرد.

شهاب گردان در گذشته نشان داد که از نظر تکنیک دروازه بانی، گلر قابلی است و به لحاظ فنی مشکلی ندارد چرا که در ذوب آهن و در بسیاری از صحنه ها بسیار عالی واکنش نشان می داد و همواره مرد اول تیمش بود اما در پرسپولیس هرگز شرایط خوبی نداشته و نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

وحید قلیچ و سعید عزیزیان دروازه بان های سابق پرسپولیس هم همین اعتقاد را دارند و اعلام کرده بودند که گردان مشکل روحی دارد و نتوانسته خودش را باشرایط پرسپولیس وفق دهد. به نظر می رسد این مشکل گردان هنوز توسط کادر فنی و مربی دروازه بان های پرسپولیس حل نشده و همچنان درون دروازه سرخپوشان تهرانی مشکل دارد و گل های ساده می خورد.

گردان در بازی مقابل ملوان روی گل دوم اشتباه فاحشی را مرتکب شد و احمد آهی به راحتی دروازه پرسپولیس را باز کرد چرا که شهاب برای خروج از دروازه تردید داشت و همین تعلل باعث شد تا گل دوم میزبان هم به ثمر برسد.

گردان در پرسپولیس روزهای بسیار بدی را پشت سر می گذارد و ادامه این روند می تواند فوتبال ایران را از داشتن یک دروازه بان خوب که می توانست تا سال های سال دروازه تیم ملی را بیمه کند، محروم کند. کادر فنی مربی دروازه بان های پرسپولیس و خود شهاب گردان نباید فرصت را از دست بدهند و بايد تلاش کنند تا شهاب مانند همان دروازه بان مطمئن ذوب آهن در سال های قبل تبدیل شود./مح

برچسب ها: پرسپولیس ، گردان ، ذوب آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار