کاروان سفینه‌النجاه دقایقی پیش در میان استقبال پرشور و با شکوه مردم مومن اراک وارد این شهرستان شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک مردم این شهر امروز با شوری آمیخته از شعور حسینی از ضریح جدید امام حسین(ع) در میدان سرداران این شهر استقبال کردند.

اراکی‌ها پس از اطلاع از محل استقرار ضریح مطهر امام حسین‌(ع)‌ در میدان سرداران از ساعات اولیه صبح امروز  در انتظار ورود ضریح مطهر امام حسین‌(ع) بودند که پس از ورود ضریح به این شهر در مسیر تعیین شده مورد استقبال پرشور مردم قرار گرفت.

مردم ولایت‌‌مدار اراک که از صبح امروز منتظر ورود ضریح مطهر بودند با دیدن کاروان حامل ضریح به سمت آن حرکت کرده و شعار یا حسین(ع) سر دادند.

در مراسم استقبال از این کاروان مردم با چشمانی اشک‌ بار در حالی که پرچم‌ها و بیرق‌های عزای حسینی را در دست داشتند به ابراز عشق و ارادت به ساحت مقدس اباعبدالله پرداختند.

در این مراسم عزاداران حسینی ضریح مطهر را همچون نگینی از یاقوت در بر گرفته و به راز و نیاز پرداختند.

بیان احساسات و شور و حال حاضران در کنار ضریح امام حسین (ع) غیر قابل توصیف است.

در مراسم باشکوه استقبال از ضریح مطهر امام حسین‌(ع)، استاندارمرکزی و معاونان استاندار، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و جمع کثیری از مسئولان استان مردم را همراهی می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:کاروان سفینة النجاة شور حسینی را در کشور احیا کرد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: حرکت کاروان سفینة النجاة بار دیگر شور و شعور حسینی را در کشور احیا کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک آیت‌الله دری نجف‌آبادی در مراسم استقبال از ضریح جدید امام حسین(ع) در میدان سرداران اراکافزود: حضور چند هزار نفری مردم در مراسم استقبال از کاروان سفینة النجاةحضوری الهام‌بخش و سرشار از معنویت است که من به سهم خود از این حضور قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: دیروز در شهرهای ساوه و زرندیه و امروز در اراک و روستاهای در مسیر راه جلوه‌هایی از عشق و ایمان و ولایت به منصه ظهور رسید و مردم بار دیگر وفاداری و ارادت خود را به ساحت آقا حسین(ع) نشان دادند.

امام جمعه اراک با تقدیر از حضور علما، بسیجیان، نیروهای مسلح و اقشار مختلف مردم در مراسم استقبال از این کاروان ادامه داد: فداییان حسین(ع) بار دیگر شکوه و عظمت بزرگی را خلق کردند که باید بر این حماسه‌آفرینان آفرین گفت.

وی حضور ضریح مطهر جدید امام حسین(ع) در استان مرکزی را نعمت بزرگ و توفیق عظیم دانست و اظهار داشت: باید از هیئت امنای ضریح مطهر که موجب شدند بار دیگر شور حسینی در کشور احیا شود قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) در قم و در جوار حرم حضرت معصومه(س) بیان داشت: مردم ایران از قرن دوم هجری در خدمت اهل بیت(ع) بودند و اهل بیت(ع) می‌دانستند که قم روزی پایگاه تشیع و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و قرآن و عترت خواهد شد.

دری نجف‌آبادی گفت: استان مرکزی نیز امروز به پایگاه مهم دینی تبدیل شده است حوزه علمیه اراک بزرگانی چون آیت‌الله اراکی، گلپایگانی، خوانساری و حضرت امام را تربیت کرده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی پرچم‌دار مبارزه با کفر و استکبار در جهان است و هرگز از حق خود کوتاه نخواهد آمد، ابراز داشت: امام(ره) انقلاب انسان ساز و معنویت و کربلا و ولایت و امامت را زنده کرد با کفایت امام بود که این انقلاب در کشور سامان گرفت و سرفصل جدیدی در تاریخ اسلام در این کشور گشوده شد./ب
برچسب ها: استقبال ، ضریح ، امام حسین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.