نخست وزير ايتاليا در پاسخ به واکنش مقامات رژيم صهيونيستي به راي مثبت رم به طرح ارتقاي جايگاه فلسطين در سازمان ملل متحد، گفت:‌ نگراني برخي طرف ها را درک مي کنم اما راي ما به صلح و آرامش بوده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آکي ،ماريو مونتي گفت:‌ به طرح فلسطين راي آري داديم تا نشان دهيم درگيري و خشونت را نمي خواهيم و اين نکته را گوشزد کنيم که راهي براي پايان دادن به درگيري ها وجود ندارد مگر اينکه طرح دو کشور مستقل در کنار همديگر عملي شود.
 مونتي افزود:‌ حمايت از ميانه روي و اعتدال را نمي توان خيانت به اسرائيل خواند.
در همين زمينه کاخ نخست وزيري ايتاليا نيز در بيانيه اي توضيح داد در بعد بين المللي ، اوضاع کشورهاي عربي  و جنگ عليه غزه موجب شده است تا جايگاه جبهه مقاومت اسلامي فلسطين،حماس، تقويت شود و همين امر در راي مثبت دولت ايتاليا به طرح ارتقاي جايگاه فلسطين تاثيرگذار بوده است زيرا يکي از اهداف ما تقويت محمود عباس است ضمن  اينکه خواستيم به بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل بفهمانيم که ايتاليا خواستار تلاش اسرائيل براي آغاز مذاکرات است نه شهرک سازي زيرا سياست شهرک سازي نمي تواند زمينه ساز صلح در منطقه باشد.
در همين حال گفته مي شود ماريو مونتي در تماس تلفني با نتانياهو متعهد شده است که رم  تمامي تلاشش را به کار مي گيرد تا تصويب طرح ارتقاي جايگاه فلسطين در سازمان ملل متحد موجب آن نشود که برخي از پرونده هاي اسرائيل به ديوان کيفري بين المللي ارجاع شود چنانچه در گفتگو با محمود عباس نيز از وي خواسته است تا به چند شرط اساسي مورد نظر رم متعهد باشد.
آغاز فوري و بدون شرط مذاکرات، دوري از هر گونه تصميمي براي عضويت در سازمان هاي بين المللي ديگر و دوري از تلاش ها براي  کشاندن برخي پرونده ها به ديوان کيفري بين المللي از جمله شرايط مورد نظر نخست وزير ايتاليا در گفتگويش با محمود عباس عنوان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار