شواهدي عيني مبني بر مفقود شدن پرونده هاي فوق محرمانه مرتبط با سنگاپور در دوره استعمار انگلستان وجود دارند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودي، اسناد طبقه بندي نشده دوره استعمارگري انگلستان در كنيا، نبش قبرهاي صورت گرفته توسط نيروهاي انگليسي در آن كشور را ثابت مي كنند. 
انگليس انتقال 170 جعبه از مدارك محرمانه از مستعمره هاي پيشين انگليس به لندن را رسما اعلام نموده است. با اين حال، "ديويد ليدينگتون" رئيس اداره امور خارجي و مشترك المنافع انگليس گفته كه دولت انگليس اطلاعي از مدارك و اسناد پس از آن دوران ندارد.
وي در مصاحبه خود با خبرگزاري فرانسه افزود كه اين اداره نمي تواند وجود يا از بين رفتن اين مدارك را تاييد كند. 
وي اذعان داشته كه شواهدي وجود دارند كه نشان مي دهند مدارك فوق محرمانه مرتبط با دوره استعمارگري انگليس در سنگاپور در بازبيني مدارك توسط اين اداره در دهه 90 ميلادي از بين رفته اند. 
اداره امور خارجي و مشترك المنافع انگليس اعلام نموده كه به تحقيقات خود در اين مورد ادامه مي دهد. 
انتشار اسناد طبقه بندي نشده مرتبط با استعمارگري انگليس در كنيا و قبرس، نقش مهمي در مورد دادگاه برگزار شده براي رسيدگي به شكايت سه فرد كهنسال كنيايي ايفا نمود. اين افراد در دوره استعمار انگلستان در طول مدت سركوب شورشيان مائو مائو در دهه 50 ميلادي،  توسط سربازان انگليسي شكنجه شده بودند. در اين دادگاه آرشيوي از 8800 پرونده محرمانه مورد بررسي قرار گرفته بودند. پس از بررسي ها مشخص شد كه 11 زنداني كنيايي در فاصله سركوب هاي انگليسي ها به قتل رسيده بودند و سايرين نيز از سوي زندان بانان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. 
دادگاه در نهايت به نفع شاكيان كنيايي راي داد و اجازه دريافت غرامت از آنان را داد. در اين دادگاه مشخص شد كه تجاوز هاي جنسي نيز از سوي سربازان انگليسي عليه كنيايي ها صورت گرفته است. 
در شورش مائو مائو در حدود 2000 كنيايي از سوي انگليسي ها زنداني شدند. 
برچسب ها: اسناد ، انگلیس ، مفقود ، استعمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار