معاون طرح و برنامه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور در آب‌های آزاد و اقیانوس‌ها سبب شده تا قدرت دفاعی و نظامی خود را در عرصه دریا به رخ بیگانگان بکشیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / ناخدا یکم حسین خانزادی در حاشیه حضور در جمع نمازگزاران اردبیلی افزود: ما در یک صلابت بی‌نظیر در حوزه دریا در سال‌های اخیر موفق شدیم ورود مقتدرانه به منابع آبی آزاد و اقیانوس‌های وسیع داشته باشیم تا ضمن نشان دادن توان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران امکان و بستر استفاده بهینه از این منبع خدادادی را برای کشورمان فراهم آوریم.

وی گفت: دیگر دوران تهدیدهای نظامی در عرصه دریا و برخی کارشکنی‌ها و رفتارهای قلدر مآبانه به پایان رسیده و ما با تکیه بر فناوری‌ها و تجهیزات داخلی که به دست جوانان این مرز و بوم ساخته می‌شود قادر هستیم در خطوط و محورهای مواصلاتی دریایی توان تاکتیکی و تکنیکی خودمان را به نمایش بگذاریم.

معاون طرح و برنامه نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه حضور ایران از دریای مدیترانه تا سیاه و عدن تا آن سوی خاور دور زمینه یک تحرک و پویایی واقعی را برای نیروهای دریایی ما فراهم کرده است، افزود: دشمنان مغموم ما قادر نیستند این صلابت و قدرت را بشکنند و یا بخواهد در این زمینه خدشه و خللی وارد کنند.

خانزادی به حساسیت سه تنگه استراتژیک هرمز، باب‌المندب و مالاکا اشاره کرد و گفت: در این مثلث قدرت، 95 درصد صادرات و واردات ما صورت می‌گیرد و حضورمان در این نقطه استراتژیک سبب شده تا دشمنان ما نتوانند دامنه تهدیدها و تحریم‌های اقتصادی خود را افزون‌تر کنند.

وی ابراز داشت: بخش عظیمی از مبادلات اقتصادی و تجاری ما از طریق دریا انجام می‌شود که در این باب با اعزام 23 ناو مجهز سعی کردیم امنیت و آرامش را در صادرات و واردات دریایی به وجود آوریم و اجازه ندهیم دزدان دریایی منافع ما را به خطر بیندازند.

معاون طرح و برنامه نیروی دریایی ارتش سیادت دریایی جمهوری اسلامی ایران را پابرجا و دارای قوام خاص عنوان کرد و افزود: ما امروز هم در تولید ناوها و هم زیردریایی‌ها با قدرت و صلابت عمل کردیم به طوری که پیشرفت نیروی دریایی در چند سال اخیر به اظهار خود دشمن محیرالعقول بوده است.

خانزادی ولایت‌مداری و تبعیت از فرمان ولایت را شاخصه ممتاز نیروی دریایی دریادل و صف‌شکن توصیف کرد و گفت: ما گوش به فرمان ولی امر خود هستیم تا با تبعیت از فرمانده کل قوا بیش از گذشته بتوانیم آمادگی‌ها و توان دفاعی دریایی جمهوری اسلامی ایران را به رخ بکشیم.

وی در ادامه از توجه ویژه به دو بخش شمال غرب و جنوب شرقی ایران در حوزه دریا و احیای دریانوردی اصیل در این کشور  خبر داد.

معاون طرح و برنامه نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: ما در کنار بهره‌برداری صحیح و عاقلانه از منابع دریایی اجازه نمی‌دهیم ذره‌ای از محیط دریایی ما جولانگاهی برای بیگانگان باشدب/.

برچسب ها: اردبیل ، حضور ، در ، آبهای ، آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.