معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري اصفهان گفت:بستن تفاهم نامه هاي خواهرخواندگي ميان اصفهان و ساير شهرهاي برجسته جهان، جایگاه منطقه ای و بین المللی اين شهر را ارتقا می بخشد و ظرفيت هاي فراوان و متنوع اصفهان را به جهانيان معرفي خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان حبيب الله تحويل پور با بيان اين مطلب اظهار داشت: تفاهم نامه خواهر خواندگی ميان سران دو شهر یا کشور موجب ایجاد همبستگی و اتحاد بیشتر ملت ها می شود، لذا در حال حاضر اصفهان با ۱۳ شهر جهان خواهر خوانده شده که بعلبک لبنان جزو جدیدترین آنها به شمار مي رود.

وي با اشاره به اینکه بستن تفاهم نامه خواهر خواندگی بین استانبول ترکیه و اصفهان نيز در حال انجام است تصريح كرد: امضاي تفاهم نامه هايي با شهرهای اسلامی و كشورهاي همسايه نیز در دست اقدام است که از جمله آن ها می توان نجف اشرف را نام برد.

معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري اصفهان، شهرهاي تاشکند ازبکستان، تفلیس گرجستان، بوسان کره جنوبی و کیوتو ژاپن را از ديگر شهرهاي مورد نظر جهت بستن تفاهم خواهرخواندگي برشمرد و خاطرنشان كرد: برگزاری هفته های فرهنگی در دو شهر خواهر خوانده، موجب معرفی دو شهر از ابعاد مختلف فرهنگی و هنري به یکدیگر شده و زمینه ساز توسعه فعالیت های اقتصادی، بازرگانی، گردشگری و علمی خواهد بود.

تحويل پور با بیان اینکه يكي از اهداف کلان معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري اصفهان، ارتقاي جایگاه ملی، منطقه ای و بین المللی شهر اصفهان است يادآور شد: برگزاری نمایشگاههای فرهنگی و هنری در شهر های خواهر خوانده، همکاری در برگزاری تورهای گردشگری جهت بازدید از شهرهای خواهر خوانده، بر گزاری مسابقات فرهنگی، علمی، هنری و ورزشی ميان شهرهای خواهر خوانده و تقویت و غنی سازی پیشخوان بین المللی شهر اصفهان از جمله برنامه هاي پيش بيني شده در امور خواهرخوانده هاست.

وي با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی بازي هاي رایانه ای با عنوان "جام دیجیتال" همزمان با بهمن ماه سال جاري در شهر اصفهان كه با حضور شهرونداني از شهرهاي خواهر خوانده همراه خواهد بود اذعان داشت: اين برنامه يكي از مهمترين طرح هايي است كه در زمينه امور خواهرخواندگي به انجام خواهد رسيد.

معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري اصفهان برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در خارکف اوکراین، پاریس فرانسه، سن پترزبورگ روسیه، کیوتو ژاپن و شيان چین و همچنين برگزاری هفته فرهنگی استانبول در اصفهان را از برنامه هاي آتي امور خواهرخوانده ها دانست./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.