معاون برنامه ریزی استاندار کردستان گفت:برای تحقق اهداف بلند مدت اشتغال در استان تدوین سند جامع اشتغال الزام است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، ازهاری گفت: همه دستگاه های اجرای استان کردستان و متولی بخش اشتغال در تدوین این سند با ارائه راهکار و آمارهای مورد نیاز برای تحقق سهم اشتغال استان  و ایجاد فرصت های شغلی بیشتر تلاش کنند.
وی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 32 هزار فرصت شغلی در سامانه ثبت که این  رقم  بالغ بر 68 درصد از سهم اشتغال پیش بینی شده استان  بوده و  لازم است در فرصت باقی مانده تا پایان سال همه  دستگاه های  متولی برای تحقق کامل این سهمیه برنامه ریزی کنند.
ازهاری خاطر نشان کرد: حرکت به سمت  تبدیل فرصت های  شغلی مقطعی به فرصت های شغلی پایدار باید در اولویت برنامه های اجرایی کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان قرار بگیرد.
وی توجه به برقراری بیمه برای نیروی کار جذب شده  را ضروری برشمرد و  تصریح کرد: باید با تعریف صحیح از  مقوله مشاغل پایدار شرایط  لازم را برای بهره مندی افراد  جویای کار از مزایای بیمه تامین اجتماعی و  قانون کار مهیا کنیم.
معاون برنامه ریزی استاندار کردستان با اشاره  به ظرفیت بالای اشتغال در بخش تولید از  تشکیل کمیته صیانت از تولید  با همکاری  بانک های عامل استان خبر داد و گفت: توجه بیشتر به توسعه و تقویت  تولید به ویژه در بخش های کشاورزی و صنعت می تواند موجب تسریع در تحقق سهم اشتغال استان شود.
ازهاری بیان کرد: بانک های عامل نقش مهمی در تحقق اهداف اشتغال استان دارند و باید با تسریع در روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان  و کاهش  موانع موجود در مسیر دریافت وام  زمینه اجرای طرح های اشتغالزا را  در استان بوجود آورند و در این رابطه باید به وضعیت طرح های  تولیدی معوقه و غیر فعال نیز رسیدگی کنند.
 معاون برنامه ریزی استاندار کردستان در پایان  از تشکیل ستاد سرمایه گذاری استان برای  تسریع در صدور مجوز واحدهای تولیدی در حداقل زمان و نیز رسیدگی به مشکلات و نارسایی های  این واحدها خبرداد./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.