با وجود نائب قهرمانی تیم ملی تکواندو در مسابقات جام جهانی ظاهراً قرار است تغییراتی در کادر فنی تیم ملی رخ دهد که هنوز تأیید و یا تکذیب آن به صورت رسمی اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، با وجود آنکه تیم ملی تکواندو در پیکارهای جام جهانی 2012 آروبا عنوان نائب قهرمانی جهان را کسب کرد اما این نتیجه به زعم برخی کارشناسان چندان برای تیم قهرمان ایران جالب نبوده است و شنیده ها حاکی از تغییرات احتمالی در رأس کادر فنی تیم ملی است و هر روز نام یک گزینه برای سرمربیگری تیم ملی به گوش می رسد.
در این شرایط بحث حضور نفراتی چون بیژن مقانلو سرمربی سابق تیم ملی امید و مربی سابق تیم ملی بزرگسالان، سید نعمت خلیفه سرمربی موفق تیم دانشگاه آزاد اسلامی و تیم دانشجویان که سابقه کسب چندین عنوان قهرمانی در رقابت های لیگ برتر، یونیورسیاد دانشجویان و مسابقات جهانی دانشجویان را در کارنامه خود دارد همراه با رحیم صالحی سرمربی موفق تیم های پایه که بازیکنان مختلفی به تیم ملی معرفی کرده از گزینه های جدی این سمت محسوب می شوند.
همچنین محمد رضا زوار سرمربی موفق و قهرمان تیم ملی نوجوانان نیز از دیگر گزینه های سرمربیگری تیم ملی به حساب می آید.
اما در این بین هادی ساعی مدیر فنی تیم های ملی و مهدی بی باک مربی تیم ملی بزرگسالان و امید نیز شانس بیشتری برای کسب این سمت دارند هر چند که ساعی بارها اعلام کرده که قصد مربیگری را هرگز ندارد.
به هر صورت مسابقات جهانی تکواندو از 25 تا سی ام تیر ماه سال 92 به میزبانی شهر کوئیلا مکزیک برگزار می شود و تیم ملی فرصت کافی برای آماده سازی خواهد داشت که امیدواریم بدون فرصت سوزی این بار فدراسیون موفق تکواندو در بحث مدیریت بتواند بهترین گزینه را در رأس کادر فنی قرار دهد ضمن آنکه فریبرز عسکری سرمربی تیم ملی تکواندو که پس از رقابت های جام جهانی آروبا قراردادش با فدراسیون به اتمام رسیده هنوز تکلیفش مشخص نشده و فدراسیون تکواندو در خصوص ماندن یا رفتن وی تصمیم گیری نکرده است.
از سوی دیگر عسکری در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها اعلام کرده که تنها حدود یکسال از سرمربیگری وی در تیم ملی تکواندو بزرگسالان می گذرد و وی هنوز نتوانسته تمامی برنامه های خود را در تیم ملی اجرایی کند.
وی همچنین در صحبت هایش به خواستن زمان کافی برای یک مربی اشاره کرده و گفته است که مربیان قبلی هم با کسب فرصت کافی صاحب عناوین مختلف قهرمانی شده اند، در حالیکه قبل از آن هم نائب قهرمان جام جهانی بوده اند./با
گزارش از انسیه بحری
برچسب ها: تکواندو ، عسکری ، مربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار