سرپرست گمرک استان زنجان گفت: استان زنجان از شاهراه‌های ارتباطی ایران محسوب می‌شود.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران،  موسی محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ایران در مسیر پنج کریدور مهم جهان قرار گرفته است که این امر اهمیت استراتژیک کشور را به خوبی نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه کشور ایران از اهمیت استراتژیک و مهمی در منطقه برخوردار است، خاطرنشان کرد: سه کریدور مهم جهان از داخل کشور ایران می‌گذرد.

سرپرست گمرک استان زنجان با اشاره به استراتژیک بودن استان زنجان تصریح کرد: استان زنجان از شاهراه‌های ارتباطی ایران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی راه‌آهن بین‌المللی از اهمیت ویژه اقتصادی و تجاری برخوردار است، افزود: با ایجاد راه‌آهن بین‌المللی ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری کشور توسعه می‌یابد.

محمدی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه کریدور شمال و جنوب تصریح کرد: این تفاهمنامه فی ما بین ایران، هندوستان و روسیه منعقد شده است.

وی با بیان اینکه این کریدور 14 عضو دارد، خاطرنشان کرد: این کریدور کشورهای آسیایی را به بسیاری از کشورها متصل می‌کند.

سرپرست گمرک استان زنجان بر ضرورت افزایش ظرفیت راه‌آهن استان تاکید کرد و گفت: افزایش ظرفیت راه‌آهن موجب توسعه و پیشرفت جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه راه‌آهن زنجان می‌تواند پل ارتباطی سه کریدور موجود در کشور باشد، افزود: باید نسبت به توسعه این پل ارتباطی اقدام شود.

محمدی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه توسعه راه‌آهن زنجان در زمینه گمرک تصریح کرد: هنوز اقدام مهمی در استان در این زمینه انجام نشده است./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.