رئيس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی خراسان رضوی، از تعریف رشته‌های کارشناسی ارشد مطابق با نیاز صنعت خبر داد و گفت: صنعت در حال حاضر نیازمند نیروی کار دانش بنیاد است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمود رضایی‌رکن‌آبادی در نشست خبری معرفی رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه جامع علمی و کاربردی اظهار کرد: رشته‌های جدیدي که در مقاطع کارشناسی ارشد اين دانشگاه تعریف مي‌شود، براساس نیاز صنعت و در راستای رفع مشکلات کارخانجات صورت مي‌پذیرد.

رضایی تصریح کرد: در رشته‌های تعریف‌شده تنها دانشجویانی پذیرش خواهند شد که مدرک مرتبط در دوره کارشناسی اخذ کرده باشند و حداقل سه سال سابقه کاری در آن رشته داشته باشند.

وی تاکید کرد: آموزش در این دوره کاملا عملی است و تنها چند واحد محدود آن هم به صورت اختیاری به دانشجو ارائه مي‌شود.

رئيس دانشگاه جامع علمي‌کاربردی خراسان‌رضوی خاطر‌نشان کرد: برای دانشجویان این مقطع از ابتدا پروژه‌ای خاص که مورد نیاز صنعت است، تعریف شده و دانشجویان باید برای اخذ مدرک، پروژه مورد نظر را به پايان برسانند.

رضایی گفت: پس از اتمام پروژه تعریف شده برای دانشجو، هیئت داوران که متشکل از استادان دانشگاه و مهندسان برتر در پروژه مورد‌نظر هستند درباره وضعیت دانشجو تصمیم‌گیری کرده و در صورت تایید این افراد‌، مدرک کارشناسی ارشد به دانشجو داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه رشته‌های ارائه شده بر اساس پیشنهاد صنعت‌گران تعریف مي‌شود، اظهار داشت: هیچ محدودیتی در رشته‌های کارشناسی ارشد وجود ندارد و جزئی‌ترین نیاز‌های صنعت به صورت پروژه‌های کارشناسی‌ارشد تعریف شده و بر اساس آن دانشجو جذب مي‌شود.

رضایی هزینه تحصیل در این دوره را به‌طور متوسط 7‌میلیون‌تومان عنوان کرد و گفت: این شهریه بر اساس نوع رشته و مشارکت صنعت متفاوت خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.