مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر هزینه سفر هوایی به عتبات عالیات از 700 هزار تومان به یک میلیون و 400 هزار تومان و سفر زمینی از 500 هزار تومان به 700 هزار تومان افزایش یافته است.


مسعود مجردی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: افزایش نرخ ارز و به تبع آن افزایش قیمت سوخت هواپیما و بلیت آن، بزرگترین عامل افزایش هزینه های سفر به عتبات عالیات است.

وی با بیان این که این افزایش نرخ به هیچ وجه بر کیفیت خدمات به زائران عتبات عالیات تاثیر نگذاشته است، تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل نوسانات نرخ ارز، ثبت نام عتبات عالیات بیش از دو ماه انجام نمی شود.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی با اشاره به کاهش استقبال مردم برای سفر به عتبات عالیات به دلیل افزایش هزینه های سفر، اعلام کرد: با این حال این موضوع در ایام محرم و سفر کمتر دیده شده و زائران زیادی به عتبات عالیات و کربلا سفر می کنند.

وی با بیان این که هم اکنون سایت ثبت نام برای زائران و مسافران باز است، اظهار داشت: در حال حاضر در هفته چهار پرواز ایرباس از مشهد توسط شرکت هواپیمایی ماهان و یک پرواز هر دو هفته یکبار از شهرستان سبزوار به مقصد عراق صورت می گیرد.

مجردی یادآور شد: تعدادی از زائران نیز از طریق زمینی به زیارت عتبات عالیات کشور عراق مسافرت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: پرواز های عتبات عالیات خراسان رضوی یه مقصد بغداد حرکت کرده و در برگشت نیز زائران را از نجف اشرف وارد ایران می کنند./س

یوسف زاده

برچسب ها: افزایش ، نوسانات ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.