اصحاب قلم با توجه به ضعف مسئولان در مديريت وضعيت عرصه نشر كشور، در مضيقه هستند.

كامران شرفشاهي (مدير مسئول انتشارات تجلي مهر) در گفتگو با خبرنگار بخش ادبيات باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه  اصحاب قلم در مضيقه هستند، افزود: معاف كردن ناشران از ماليات حركتي است كه ناشران عرصه نشر را  ترك نكند.
وي گفت: به هر حال در كشور ما صنعت نشر، صنعت سودآوري نيست و اگر كسي به واقع عشق و علاقه فرهنگي نداشته باشد در حوزه نشر دوام نمي آورد، زيرا حمايت لازم از ناشران به عمل نمي آيد.
شرفشاهي با تاكيد بر اينكه اوضاع توزيع كتاب در جامعه ما اوضاع چندان دلچسبي نيست، اظهار داشت: از سوي ديگر خوب است كه در خصوص انجام اين معافيت مالياتي، وزارت دارايي نيز كاغذ بازي ها را از سر راه ناشران بردارد.
شرفشاهي تصريح كرد: به هر حال در همين شكل فعلي هم قيمت كاغذ در مقايسه با گذشته بسيار بالا است و فشار آن هم بر روي مولف و هم بر روي ناشران و مخاطبان است.
وي گفت: اگر مسئولان مايل به قابل قياس بودن ميزان كمي و كيفي آثار داخلي با آثار خارجي هستند بايد يارانه و تسهيلات خاصي را براي ناشران در نظر بگيرند.
مدير مسئول انتشارات تجلي مهر افزود: امروزه ناشران ديگر رغبت و استقبال چنداني نسبت به چاپ كتاب ندارند و استمرار اين امر موجب ورود خسارات جبران ناپذيري به عرصه نشر مي شود.
شرفشاهي خاطرنشان كرد: در حال حاضر مسئولان بيشتر نسبت به مواد غذايي دغدغه دارند و در خصوص مسائل فرهنگي توجه خاصي نشان نمي دهند.
گفتني است؛ در روزهاي اخير علي اسماعيلي(معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) در قالب يك مصاحبه اختصاصي درون سازماني، از معافيت انتشارات و كتابفروشي ها از پرداخت ماليات خبر داد./ص

برچسب ها: ادبیات ، کتاب ، نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار