بخش مسکن علاوه بر اینکه دارای ابعاد قوی اقتصادی است پتانسیل تبدیل شدن به یک حرکت اقتصادی اجتماعی و فرهنگی را داراست.

مهندس جعفری مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: در صورتی که طرح هایی با اولویت احیای بافت فرسوده به بخش مسکن برنامه ریزی شوند علاوه بر اینکه دو مساله دیگر در حوزه مسکن و تقاضا و ساختار تولید و عرضه به طور ضمنی مورد توجه قرار می گیرد توانایی اصلاح و احیای پتانسیل های فرهنگی و اجتماعی بسیار زیادی را نیز به همراه خواهند داشت.
مهندس جعفری با بیان این که سازماندهی یا تولید مسکن در بافت های فرسوده اساسا بدون مشارکت و همراهی مردم امکان پذیر نیست، تصریح کرد: این الزام خود فرصتی است برای تنظیم یک حرکت توسعه ای که آثار بسیار بیشتری از یک فعالیت تولیدی صرف را داراست.
وی افزود: شتاب بخشیدن به رشد اقتصاد ملی، گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی، ارتقاء کارایی بنگاه های اقتصادی بهره وری منابع مادی و انسانی و فن آوری افزایش سطح عمومی اشتغال و تشویق اقشار مردم به پس انداز سرمایه گذاری و بهبود درآمد خانوار و ... به عنوان ساز و کارهای نهادی خاص در حوزه اقتصاد در سند بالا دستی اصل 44 مورد توجه قرار گرفته است.
مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران هم در پایان سخنان خود طرح تولید انبوه مسکن محلی را فاز اساسی برای گام های بعدی توسعه در کشور دانست خاطر نشان کرد: با اجرای برنامه ای مدون طبق یک مدل توسعه تعالی بخش ظرف مدتی معلوم بستر مناسب برای سایر طرح های توسعه ای در کشور فراهم خواهد شد./ل
برچسب ها: نوسازی ، بافت ، فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار