مدیر جهاد کشاورزی مرند گفت: امسال هزار و 800 تن رب گوجه فرنگی از این شهرستان به روسیه، عراق و کشورهای آسیای میانه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،رحیم‌زاده  در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه این میزان رب گوجه فرنگی توسط سه کارخانه صنایع تبدیلی تولید شده است، اظهار کرد: در سال‌جاری سطح زیر کشت گوجه‌فرنگی شهرستان مرند دو هزار و 500 هکتار بوده که از این مقدار سطح زیر کشت، بیش از 100 هزار تن گوجه فرنگی تولید شده است.

وی با بیان اینکه از این مقدار 41 هزار تن توسط کارخانجات سانیا، تکدانه و ژالین خریداری شده و رب حاصله را با کیفیت مناسب با بریکس 25 تولید و به بازارهای داخلی کشور و کشورهای دیگر صادر کرده است، افزود: تا به حال مقدار یک‌هزار و 800 تن رب به کشورهای روسیه، عراق و کشورهای آسیای میانه صادر شده است و مابقی به صورت تازه خوری در خود شهرستان و یا به شهرستان‌های همجوار و سایر استان‌ها ارسال شده است.

با پختن گوجه فرنگی، ماده لیکوپن که نوعی آنتی اکسیدان است آزاد شده و افزایش می‌یابد که این ماده در جلوگیری از ناراحتی‌های پوست مفید است.

لیکوپن موجود در سس و رب گوجه فرنگی مانع از تاثیر اشعه ماوراء بنفش بر پوست شده و از ابتلا به سرطان پوست و پیری زودرس جلوگیری می‌کند./س

برچسب ها: صادرات ، گوجه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جلیل
۱۹:۲۷ ۰۴ آبان ۱۳۹۶
خواهشمندم قیمیت کالاهارو کاهش بدهید .