مدیر داخلی بافت تاریخی شیراز گفت: با همکاری شهرداری شیراز بخش الحاقی خانه تاریخی چکامه در بافت تاریخی شهر شیراز برچیده شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس سیامک بصیری اظهار داشت: به دلیل بارش‌های اخیر احتمال ریزش قسمت‌هایی از خانه  تاریخی چکامه افزایش یافت که البته این بخش‌ها جزو بخش‌های اصلی بنا نبوده و بعدها به این اثر تاریخی الحاق شده بود.
وی در ادامه گفت: در همین راستا به منظور ساماندهی محوطه پیرامونی اثر، با همکاری شهرداری این شهر بخش‌های الحاقی این اثر برچیده شده است.
بصیری با اشاره به اینکه می‌توان با تغییر کاربری مناسب و به موقع از تخریب این خانه‌ها جلوگیری کرد، ابراز داشت: در صورت موافقت اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، این خانه تاریخی مانند ساختمانی که توسط استاندار فارس در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفت، تغییر کاربری پیدا می‌کند.
چندی پیش یکی از خانه‌های تاریخی شیراز که توسط میراث فرهنگی فارس و شهرداری شیراز با هزینه‌های بسیار، بازسازی و مرمت شده است توسط استاندار فارس در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفت که شهروندان شیرازی از دوگانه‌نگری مسئولان این استان و شهر دچار تعجب و حیرت شدند./س

برچسب ها: الحاقی ، چکامه ، شیراز ، برچیده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.