حدود 10 هزار کارگر نساجی معترض در بنگلادش، بار دیگر با پلیس درگیر شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به گزارش خبرگزاری فرانسه، این کارگران در پی آتش سوزی 24 نوامبر در کارخانه‌ای نزدیک داکا که به کشته شدن 110 نفر منجر شد، برای بهبود شرایط کاری خود تظاهرات می کنند.
مختار علی معاون رئیس پلیس داکا، اعلام کرد؛ شایعه ای دروغین در مورد آتش سوزی جدید در یک کارخانه، تظاهرات جدید را در آشولیا،منطقه ای صنعتی در حومه داکا پایتخت بنگلادش که بیش از 500 کارخانه در آنجا وجود دارد، به راه انداخت.
وی خاطر نشان کرد: "شمار تظاهرکنندگان حدود 10 هزار نفر بود. آنها جاده‌ای را در آشولیا مسدود و به خودروها و کارخانه ها حمله کردند".
معاون رئیس پلیس داکا، افزود: "پلیس برای پراکندن تظاهرکنندگان، گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور شلیک کرد. تظاهرکنندگان هم به سوی پلیس سنگ پرتاب کردند".
وی همچنین از تعطیلی حدود 50 کارخانه از بیم خرابکاری و خشونت های جدید خبر داد.
گفتني است؛ آتش سوزی 24 نوامبر در کارخانه تازرین فشن در آشولیا، به کشته شدن 110 کارگر از جمله شمار زیادی زن که برای کارخانه های غربی کار می کنند، منجر شد که حداقل دستمزد ماهیانه کارگران این کارخانه‌ها، برابر با 28 یورو مي باشد.
پس از این ماجرا، مدافعان حقوق کار و کارگران تقریبا هر روز در آشولیا و داکا تظاهرات می کنند.
همچنين؛ شرکت کلین کلوثز که یک انجمن مدافع کارگران نساجی و مقر آن در آمستردام هلند است، اعلام کرد؛ از سال 2006، حدود 700 کارگر نساجی در آتش سوزی‌ها در بنگلادش کشته شدند. بنگلادش دومین کشور صادر کننده پوشاک در جهان است.
برچسب ها: کارگران ، معترض ، بنگلادشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار