رئيس کل دادگستري استان تهران گفت:پرونده‌ها را نباید با هم مقایسه کرد چرا که پرونده قتل به همان اندازه اهمیت دارد که پرونده تجاوز به عنف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران عباسعلي آوایی رئیس کل دادگستری استان تهران در اولین گردهمایی مسئولان امور فرهنگی شورای حل اختلاف استان تهران اظهار داشت: اولین قدمی که باید در مباحث فرهنگی برداشته شود این است که مسئولان فرهنگی باید در حوزه کاری خود اقدامات قابل توجه و شخصیت فرهنگی مناسبی از خود ارائه دهند.

اوايی اولین نکته در اولویت کار شوراها و دستگاه‌های قضایی را تزریق دائم روحیه نشاط و امید و بر حذر داشتن از یاس و دعوت به دیدن مثبت‌ها دانست و گفت: یکی از مشکلات بین همکاران قضایی یاس ، ناامیدی و ندیدن پیشرفت‌هاست که باید این نقص را برطرف کنند چرا که این روحیه خدمات مسئولان را از بین می‌برد.

آگاهی، تقویت روحیه بدهکاری به ملت و اجتناب از خود برتر بینی را دومین اولویت برای دستگاه قضایی بیان کرد و گفت: روحیه طلب‌کاری و تهاجم که بین برخی از همکاران باب شده است با نگاهی به جانبازان شیمیایی و آنان که در راه نظام جان خود را از دست داده‌اند از بین می‌رود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: نهادینه کردن حسن خلق و تواضع با ارباب رجوع یکی دیگر از اولویت‌های دستگاه قضا باشد و ادب و تواضع نسبت به مردم را نهادینه کند چرا که رای سخیف و تخریب و تحقیر افراد اثرات گرانباری را در جامعه به وجود خواهد آورد.

وی با طرح این سوال که چه کسی در برابر آرای سخیفی که صادر می‌شود پاسخ‌گو است، گفت:‌ گاهی یک تهدید و تخریب شخصیت مسیر زندگی افراد را تغییر می‌دهد.

رئيس دادگستري استان تهران اظهار داشت: اتخاذ تصمیمات عادلانه و منصفانه در شوراها بزرگترین خدمت در نظام اسلام و تبلیغ جمهوری اسلامی است.

آوایی افزود: ما راحت حکم دستگیری، بازرسی منزل و زندان می‌دهیم، در حالی که حتما باید جوان خودمان را زندانی کنند تا بفهمیم زندان یعنی چه؟ حتما یک‌بار باید بریزند به خانه‌ خودمان و منزل‌ خودمان را بازرسی کنند تا بفهمیم بازرسی یعنی چه؟

رئيس کل دادگستري استان تهران با بیان این که در دستگاه قضایی تمامی پرونده‌ها مهم هستند خاطرنشان کرد: پرونده‌ها را نباید با هم مقایسه کرد چرا که پرونده قتل به همان اندازه اهمیت دارد که پرونده تجاوز به عنف خواهد شد و شاید بسیاری از پرونده‌های کوچک تبعات گرانباری داشته باشند در نتیجه پرونده غیر مهم در دستگاه قضا نداریم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار