دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه با بيان اينکه مذاکره با آمريکا اصلا قابل قبول نيست، گفت: کشورمان بايد استراتژي ايستادگي و مقاومت را در مقابل آمريکا اعمال کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، محمد جواد لاريجاني در دانشگاه علم و صنعت در جمع خبرنگاران با بيان اينکه غرب ناقض حقوق بشر است، اظهار داشت: غرب قوانيني را وضع کرده که افراد را بدون هيچ حکمي دستگير و تا هر وقت که بخواهند آنها را زنداني مي‌کند و از روش‌هاي غيرمتداول براي بازجويي افراد استفاده مي‌کند که اين يکي از روش‌هاي ضد حقوق بشري است.

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه ادامه داد: غرب مرتکب جرايمي عليه حقوق بشر مي‌شود در حالي که دائما خود را مدافع و حامي کشورهاي ستم‌ديده مطرح مي‌کند.

وي با اشاره به نقض حقوق بشر در کشورهاي مختلف افزود: مثلا در فرانسه ميليون‌ها نفر بدون دليل کشته و در کانادا نيز در ظرف حدود 60 سال، جمعيت بوميان از 100 ميليون به 2 ميليون رسيده است. ما معتقديم حقوق بشر ميداني براي مشارکت تمام افراد با فرهنگ خودشان است.

لاريجاني به گزارش اخير احمدشهيد اشاره و خاطرنشان کرد: گزارش اخير احمدشهيد بعنوان گزارشگر ويژه سازمان ملل، غيرموجه بوده و به عنوان سوء‌ استفاده از نظام بين‌المللي است که البته وي کمترين الزامات را رعايت نکرده و از اولين روزي که اين حکم را گرفته از يک رسانه عليه رسانه‌هاي ديگر جوسازي‌هايي کرده است.

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه با اشاره به پيشنهادات اخير آمريکا به کشورمان گفت: آمريکا از پيروزي انقلاب تاکنون تمام تلاش خود را براي اعمال اقدامات خصمانه عليه کشورمان انجام داده و طرف غربي مي‌خواهد به ما القا کند که فشارهاي وارده از جانب آنها ملت ايران را ضعيف کرده است.

وي با بيان اينکه مذاکره با آمريکا اصلا قابل قبول نيست، خاطرنشان کرد: کشورمان بايد استراتژي ايستادگي و مقاومت را در مقابل آمريکا اعمال کند.

لاريجاني با بيان اينکه نظام قانوني ما براساس قانون اساسي اجرا مي‌شود، تصريح کرد: قوه قضاييه، مجلس و تمامي دستگاه‌ها بايد در داخل اين نظام انجام وظيفه کنند، چرا که مي‌توانيم با همکاري و همياري يکديگر مشکلات را حل کنيم.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار