دولت انگلیس دو وزیر کابینه این کشور را از ملاقات با دالای لاما هنگام سفر وی به انگلیس در تابستان منع کرد. این دو وزیر لندن را به تسلیم شدن در برابر فشارهای پکن متهم کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ تیم لوتون و نورمن بیکر که از مدتها قبل با تبت رابطه دارند تصمیم داشتند در ماه ژوئن هنگام سفر رهبر مذهبی تبت به انگلیس، در آپارتمان جان برکو رئیس مجلس عوام انگلیس در یک میهمانی خصوصی ناهار با حضور دالای لاما شرکت کنند.

این دو وزیر در ماه ژوئیه با ارسال نامه ای به دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نگرانی و آزردگی عمیق خود را از دستور سختگیرانه به وزیران مبنی بر ممنوعیت دیدار با دالای لاما اعلام کردند. این نامه روز دوشنبه در رسانه های انگلیس منتشر شد.

در بخشی از این نامه که روزنامه دیلی تلگراف آن را چاپ کرد تاکید شده است، نامه وزارت امور خارجه مبنی بر حساسیت موضوع چین و تبت ممنوعیت دیدار خصوصی و غیر سیاسی وزیران با دالای لاما بر خلاف هنجارهاست.در این نامه آمده است: توصیه وزارت امور خارجه به این معناست که سیاست خارجی انگلیس در قبال تبت همان است که چین می خواهد.
برچسب ها: انگلیس ، دالا ، کابینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار