مسئول بسيج دانشگاه اصفهان گفت: بازسازي وقايع 16 آذر 32 به صورت تئاتر خياباني و برگزاري تريبون آزاد دانشجويي از جمله برنامه‌هايي بود که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، علي صالحي مسئول بسيج دانشگاه اصفهان گفت: برنامه‌هاي روز دانشجو در دانشگاه اصفهان با اجرای تئاتر خیابانی «آذر خون» که بازسازی بخشي از وقایع 16 آذر 32 بود برگزار شد.

وي افزود: از ديگر برنامه‌ها تریبون آزاد دانشجویی بود که با موضوع «هویت دانشجویی و ویژگی‌های جنبش دانشجویی» با حضور بيش از  400 نفر از دانشجويان اين دانشگاه برگزار شد و سعی شد در آن نگرش منطقی و استدلالات علمی-دانشجویی، بدون هیچ‌گونه تعصبی با همه اختلاف سلیقه‌ها و تضارب آرا بر محور صداقت، استدلال و قوانین متحد اجرا شود.

مسئول بسيج دانشگاه اصفهان تصريح کرد: اين تريبون‌آزاد با موضوعاتی نظیر «ریشه‌های هویت دانشجویی»، «هدف از دانشجو بودن و راه و رسم صحیح دانشجویی»، «راهکارهای  اعتلای هویت دانشجویی»، «ارائه تعریف صحیحی از جریان دانشجویی و بیان»، «حدود و ثغور این جریان»، «بررسی محدوده وظایف دانشجویان جریان‌های دانشجویی» و «اولویت بندی حرکت‌های جریان دانشجویی» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

صالحي با بيان اينکه سعی داریم در برگزاري تریبون‌هاي دانشجويي فرهنگ فضاهای بحث و گفتمان منطقي را به وجود آوريم، اظهارداشت: در ایامی که کشور نیاز به راهکارهای منطقی جهت تسریع در روند رو به شد خود دارد بايد از هر گونه تقابل متحجرانه در پاسخ‌گویی به نظرات دیگران پرهیز کرده و با اجتناب از مسائل حاشیه‌ای صرفا بر موضوعات مورد نیاز و اساسی جریان دانشجویی و جامعه تمرکز کنیم.

وی با اشاره به اينکه تلاش کردیم فضایی را در دانشگاه ایجاد کنیم که دانشجویان با در نظر گرفتن همه جوانب و با حفظ حرمت‌ افراد نظرات خود را بيان کنند، خاطرنشان کرد: از شرکت کنندگان در تريبون خواستيم تا با رعايت قوانين تنها با نقل‌ قول‌هاي مستند و جامع به انتقاد از افراد و شخصیت‌ها بپردازند.

مسئول بسيج دانشگاه اصفهان با بيان اينکه ما با هدف تبین آنچه هست و مطالبه آنچه باید باشد گرد هم آمديم، گفت: همواره این حقیقت را مد نظر داريم که برای اعاده حق نیازی به فریاد نيست و با اتکال به قوه‌لایزال الهی و عنایت امام زمان(عج) امیدواریم همواره در جست‌وجوی حقیقت باشیم.




















انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار