کارشناس مسئول قارچ خوراکی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: پیش بینی افزایش 20 درصدی کارشناسان سازمان در تولید قارچ خوراکی به دلیل حشکسالی و فراهم نشدن کاه و کلش مورد نیاز برای پرورش قارچ خوراکی تحقق نیافت.

فرهاد صحرانورد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: مجوز پرورش قارچ خوراکی برای20 مرکز صادر شده ولی از این تعداد در 17 مرکز این محصول تولید می شود.

وی تشریح کرد: بستان آباد، مراغه، میانه، بُناب، آذرشهر و شبستر از جمله شهرستان های توانمند در تولید قارچ خوراکی در آذربایجان شرقی محسوب می شوند.

صحرانورد ادامه داد: سالانه حدود دو هزار و 85 تن قارچ خوراکی در استان تولید می شود.

وی به عدم استقبال تولیدکنندگان قارچ در فراگرفتن راهکارهای نوین برای افزایش محصول در استان اشاره کرد و متذکر شد: عدم استقبال تولیدکنندگان از بسترهای آموزشی و افزودن بر اطلاعات خود برای افزایش راندمان تولید در واحد سطح را نیاید به عنوان یکی از مشکلات در پرورش این محصول گلخانه ای فراموش کنیم.

کارشناس مسئول قارچ خوراکی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: در سال گذشته 1950 تن قارچ خوراکی در استان تولید شده بود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر مجوز فعالیت برای پرورش قارج خوراکی برای توانایی در تولید بیش از 100 تن صادر خواهد شد.

کارشناس مسئول قارچ خوراکی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: در سال گذشته کمتر در 220 تن توجیه اقتصادی نداشت.

صحرانورد با عنوان نمودن حمایت از کار در پرورش قارچ خوراکی تاکید کرد: در زمینه اشتغال زایی، طبق آمار در هر هکتار پرورش قارچ همراه با کمپوست، برای 25 نفر توان اشتغال زایی وجود دارد؛ اما چون اکثر تولید کنندگان استان، کمپوست مورد نیاز خود را از استان های دیگر تأمین می کنند، این تعداد به 11 تا 12 نفر کاهش می یابد./س

برچسب ها: خشکسالی ، افزایش ، قارچ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.