رییس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی اظهار داشت: در صورتی که دولت مصمم به ادامه ممنوعیت واردات این محصولات باشد تعهد می دهیم نیاز بازار را به اندازه کافی تامین کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا دیانی در همایش توانمندی های صنعت لوازم خانگی تصریح کرد:خواسته اصلی از تولیدکنندگان این بخش، بهبود کیفیت است که این امر با تولید انبوه امکان پذیر می شود.

وی یکی از مشکلات صنعت لوازم خانگی کشور را برندسازی دانست و افزود: افزایش کیفیت صنعت لوازم خانگی با تکمیل سبد انواع محصولات، توسعه تکنولوژی و ارتقای گرید انرژی و تبلیغات موثر حاصل میشود که تحقق این امور بدون تولید انبوه امکان پذیر نیست.

دیانی با اشاره به این‌که ایران بدون احتساب ترکیه 50 درصد بازار لوازم خانگی منطقه خاورمیانه را در اختیار دارد افزود: ما 17 سال از کشورهایی مانند کره جنوبی زودتر وارد صنعت لوازم خانگی شدیم، اما به دلیل مشکلات بوجود آمده هم اکنون از این کشورها عقب افتاده‌ایم به عنوان مثال ترکیه سال گذشته چهار میلیارد دلار صادرات لوازم خانگی داشت.

رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به ممنوعیت واردات لوازم خانگی، اظهار داشت: در صورتی که دولت مصمم به ادامه ممنوعیت واردات این محصولات باشد تعهد می دهیم نیاز بازار را به اندازه کافی تامین کنیم.
 
دیانی افزود: با توجه به تثبیت نسبی قیمت ارز و ممنوعیت نسبی واردات لوازم خانگی در صورت تداوم وضع موجود و تولید انبوه امکان کاهش پنج تا 15 درصدی قیمت لوازم خانگی تولید داخل وجود دارد.

وی با اشاره به برخی مشکلات تولیدکنندگان این حوزه تصریح کرد: هم اکنون صدها میلیون دلار از کالاهای تولیدکنندگان در گمرکات کشور دپو شده و کسی تکلیف آن را مشخص نمی‌کند.

رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به بازار شش میلیارد دلاری لوازم خانگی ایران گفت: باید سعی شود به خوبی از بازار داخلی و بازار خارجی در کشورهای همسایه برای توسعه تولید و صادرات بهره ببریم.

وی با تاکید برلزوم هماهنگ شدن فعالان حوزه لوازم خانگی گفت: با تشکیل شورای هماهنگی انجمن های مختلف در این حوزه و امضای تفاهمنامه جدیدی با وزارت صنعت امیدواریم از این پس شرایط مناسبی برای فعالیت تولیدکنندگان ایجاد شود./س
برچسب ها: لوازم خانگی ، برند ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار