عضو اتحاديه صادركنندگان سيمان اهواز گفت: حمل مستقيم سيمان و مصالح ساختماني به عراق به دليل ناامن بودن و عدم استقبال از سوي رانندگان ايراني به علت وجود قوانين و مقرراتي چون گرفتن پاسپورت و ويزا و همچنين مشكل‌ساز بودن حمل براي رانندگان عراقي، هنوز صورت نگرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، صادق سواعدي اظهاركرد: در حال حاضر مشكل صادركنندگان سيمان بالا بودن پايه نرخ صادرات در گمركات و برگشت ارز حاصل از صادرات است.

وي افزود: بند اضافه شده به بخش‌نامه جديد كه از صادركنندگان مي‌خواهد ميزان ارز حاصل صادرات را به مركز مبادلات گزارش دهند، مبهم است. روزانه پس از صادرات بايد ارز حاصل وارد كشور شود اما هم‌اكنون به دليل مبهم بودن بخش‌نامه جديد، صادركنندگان نمي‌دانند كه ارز حاصل از صادرات بايد منشا خارجي داشته باشيد يا بايد از بازار داخلي تهيه شود.

عضو اتحاديه صادركنندگان سيمان اهواز با تاكيد بر كاهش پايه نرخ صادرات خاطرنشان‌كرد: پايه نرخ صادرات در گمركات به‌طور مثال براي هر تن سيمان حدود 85 دلار است، در حالي كه فروش ما حداكثر 50 دلار است و ما بايد در هر تن حدود 35 دلار از سرمايه شخصي خود پرداخت كنيم و در اين بين اين صادركننده است كه متضرر مي‌شود.

سواعدي در پايان: پيشنهاد داد با برگزاري جلسه با صادركنندگان سيمان از سوي مسئولان، مسائل شفاف‌سازي و مشكلات صادركنندگان نيز شنيده و حل شود./س
برچسب ها: موانع ، سیمان ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.