نماینده مردم شاهرود با بيان اينکه اگر کسی بخواهد از طرف مردم حرف بزند، قطعا آن فرد نماينده مجلس است، گفت: آقاي لاریجانی ابتدا در مورد این ماده شبهه داشت، ولی بعد از جلسات متعددی که با حقوق‌دانانان شوراي نگهبان داشت، در حال حاضر با ماده 35 مخالف است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع دانشجویانی که در اعتراض به طرح اصلاح قانون انتخابات مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده بودند، حضور یافت و گفت: مطمئن باشيد که نمایندگان ماده 35 طرح اصلاح قانون انتخابات را تصویب نمي‌کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالات دانشجویان، گفت: این حساسیت‌های جنبش دانشجویی بسیار خوب است و ما از شما به خاطر این حساسیت‌های تشکر می‌کنیم.

جلالي افزود: حضور شما در تمام صحنه‌ها مغتنم است و موجب مي‌شود که ما مسئولان راه را به خطا نرويم و اگر هم رفتيم در اين صورت شما تذکر مي‌دهيد.

وي با اشاره به ماده 35 طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: ماده 35 مصوبه کمیسیون شوراها است و در گفت‌وگوهايي که آقای لاریجانی با شورای نگهبان داشتند مشخص شد که این ماده با قانون اساسی مغایرت دارد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این ماده در مجلس رأی نخواهد آورد و نظر آقای لاریجانی هم این است که ماده 35 با قانون اساسی مغایر است و به شما دانشجویان می‌گویم که دغدغه برای ماده 35 رفع شدنی است.

جلالی با بیان اینکه مجلسی که هم اکنون فعالیت می‌کند 6 ماه است که با رأی مردم به رسميت شناخته شده و نمايندگان آن از طرف مردم رای آورده‌اند، افزود: اگر کسی بخواهد از طرف مردم حرف بزند، قطعا آن فرد نماينده مجلس است و اینقدر شما دانشجویان نگویید که از طرف مردم صحبت می‌کنید.

وی تاکيد کرد: شما به عنوان جریان دانشجویی بايد فقط نظر خود را راجع به مسائل مختلف بیان کنید.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس دلسوز است، اظهار داشت: نمایندگان مجلس به هیچ وجه به دنبال منافع طیف خاصی نیستند.

جلالی درمورد علت تصویب ماده 35 طرح اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون شوراها، گفت: در قانون اساسی بحث رجل سیاسی و رجل مذهبی آمده است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 1200 نفر برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا می‌شوند، تصریح کرد: از اين تعداد 1196 نفر بعد از دو هفته رد مي‌شوند، پس بهتر نيست از اول شرايطی بگذاریم که شامل هر کسي نشود؟

وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری و هرجای دیگر اگر باندهایی بخواهند در کنار هم بیایند، چه این قانون باشد یا نباشند می‌توانند در کنار هم جمع شوند.

جلالی ادامه داد: مملکت ما به دلیل آنکه تحت نظر ولایت فقیه است قطعا سلامت آن تضمین می‌شود.

نماينده مردم شاهرود با تأکید بر اینکه نباید نمایندگان خود را متهم کنید، اضافه کرد: نمایندگان مجلس وقتی کلام رهبر معظم انقلاب را در رابطه با طرح سؤال از رئیس جمهور شنیدند ظرف کمتر از 5 و 6 دقیقه امضاهای خود را پس گرفتند که این نشان از ولایت پذیری نمایندگان مجلس است.

وي در توضیح ماده 5 طرح اصلاح قانون انتخابات نیز گفت: در شهرستان‌ها فرمانداری 30 نفر را دعوت می‌کند و سپس از آنها 11 نفر را به عنوان هیئت اجرایی انتخابات انتخاب می‌کنند. این طرح در شهرستان‌ها انجام می‌شد ولی در سطح کلان کشور اجرا نشده است.

نماينده مردم شاهرود در مورد نظر رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با ماده 35 طرح اصلاح قانون انتخابات نیز گفت: آقاي لاریجانی ابتدا در مورد این ماده شبهه داشت، ولی بعد از جلسات متعددی که با حقوق‌دانانان شوراي نگهبان در این مورد داشتند و مشخص شد که این طرح با قانون اساسی مغایر دارد، وی نیز در حال حاضر با ماده 35 مخالف است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مخالفت ، ماده ، اصلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار