معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از موافقت شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی از راه اندازی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته مشاوره در این دانشگاه خبر داد.

آزادبخت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت : طراح رشته کارشناسی ارشد مشاروه در مامایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و شاهرود بوده است که با توجه به افزایش اعمال سزارین در بیمارستانها و نیز ساماندهی آن، این رشته طراحی شد.

وی با بیان اینکه سزارین در بیمارستانهای خصوصی صد در صد انجام می شود، افزود: به منظور حمایت از سلامت مادران و زنان جامعه بیمارستان جامع زنان- دانشکده پرستاری و مامایی و تربیت کارشناس ارشد مشاوره در مامایی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران تعریف شد

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه در دانشکده پرستاری و مامایی ۴ استادیار و که دارای مدرک PHDهستند گفت : این افراد به همراه دانشجویان ارشد رشته مشاوره در مامایی، در بیمارستانها، مراکز بهداشتی درمانی و دانشکده پرستاری مامایی دوره های آموزشی را طی می کنند.

به گفته آزاد بخت دانشجویان در زمینه داشتن دوران بارداری ایمن، زایمان بدون درد، فرزند سالم و مباحث مربوط به آن، مشاوره ارایه می دهند.

وی به راه اندازی رشته سم شناسی مقطع دکتری تخصصی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: شورای گسترش با راه اندازی رشته سم شناسی مقطع دکتری تخصصی (PH.D) با ظرفیت پذیرش ۳ دانشجو برای یک دوره در دانشگاه علوم پزشکی مازندران موافقت کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۱:۴۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
با سلام
امسال شاهرود و مازندران در رشته مشاوره در مامایی دانشجو می پذیره؟ چند نفر؟