وزیران محیط زیست، انرژی یا امور خارجه حدود 100 کشور، سه شنبه برای شرکت در اجلاس آب و هوای سازمان ملل، وارد دوحه پایتخت قطر می شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل و تني چند از سران کشورها و دولت ها مانند علی بونگو رئیس جمهور گابن، اسماعیل عمر گله رئیس جمهور جیبوتی و همچنين نخست وزیران اتیوپی و جزایر سامائو نیز در این اجلاس شرکت خواهند کرد.
آخرین بخش از مذاکرات کنفرانس سازمان ملل درباره آب و هوا که 26 نوامبر با شرکت گروه های مذاکره کننده از بیش از 190 کشور آغاز شد، قرار است ساعت 12 به وقت گرینویچ، با حضور شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی آغاز شود .این مذاکرات قرار است در اصل روز جمعه پایان یابد.
همچنين؛ انتظار می رود در پایان این مذاکرات، توافقنامه ای درباره تمدید پروتکل کیوتو، تنها ابزار قانونی الزام آور که کشورهای صنعتی را به کاهش تولید گازهای گلخانه ای خود متعهد می کند، امضا شود.  
گفتني است؛ آمریکا یک کشور صنعتی است که پروتکل کیوتو را تصویب نکرده است، با این حال با توجه به اینکه تنها اتحادیه اروپا و استرالیا تعهداتی را در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای پذیرفتند و ژاپن، روسیه و کانادا زیر بار آن نرفتند، این توافقنامه برد چندانی نخواهد داشت.
اما کشورهای در حال توسعه بر زنده نگه داشتن این توافقنامه که کشورهای شمال را متعهد می کند مسئولیت تاریخی خود را در تغییرات آب و هوایی بپذیرند تأکید می کنند.
برچسب ها: وزیران ، بان کی مون ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار