برای پیشگیری از تاثیرات سوء عوارض آلاینده ها تمام مقاطع تحصیلی پیش دبستانی تا متوسطه نواحی شش گانه آموزش و پرورش شهر اصفهان و هفت شهرستان استان فردا چهارشنبه تعطیل است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری اصفهان در اعلامیه ای روز سه شنبه اعلام کرد: باتوجه به تجمع، استمرار و ماندن آلاینده های جوی در اثر وقوع پدیده وارونگی و نوزیدن باد مناسب تا اواسط روز چهارشنبه کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوا در استانداری تشکیل شد.
بنا به مصوبه این شورا برای پیشگیری از اثرات عوارض آلاینده ها بویژه ذرات معلق زیر 10 میکرون برای سلامت عموم، مقرر شد: روز چهارشنبه تمام مقاطع تحصیلی نواحی شش گانه آموزش و پرورش شهر اصفهان و مناطق آموزشی شاهین شهر، برخوار، نجف آباد، خمینی شهر، زرین شهر، فلاورجان و پیربکران و نیز مهدهای کودک شهرستان های مذکور تعطیل شود.
بنا به این گزارش،رعایت طرح ترافیکی زوج و فرد بمنظور کنترل آلودگی هوا در شهر اصفهان و استفاده نکردن از خودروهای دودزا و الزام به انجام معاینات فنی خودروها از سوی شهروندان ضروری است.
براین اساس، عوامل راهنمایی و رانندگی از تردد خودروها و موتورسیکلت های دود زا و فاقد معاینه فنی در شهر جلوگیری خواهند کرد.
همچنین رعایت الگوی مصرف در استفاده صحیح و صرفه جویانه از وسایل حرارتی گازسوز در منازل و محل کار توصیه می شود.
خودداری از خروج غیرضروری سالخوردگان، خردسالان، مادران باردار، بیماران قلبی و عروقی و ریوی از منازل و نیز عدم انجام ورزش های همگانی در فضاهای باز وپرجمعیت تا رفع کامل آلاینده های جوی توصیه می شود.
خودداری از انجام هرگونه فعالیت هایی که منجر به افزایش آلاینده ها خواهد شد مانند سوزاندن زباله، برگ های پائیزی و باقیمانده ضایعات مزارع موردتوجه قرار گیرد.
از خودروهای همگانی و همکاری در عدم استفاده از خودروهای شخصی نیز همکاری کنید.
باتوجه به شرایط مه دود، کاهش دید و بالابودن غلظت آلاینده ها در اوایل صبح فردا در محورهای اصفهان، شهرضا، اتوبان معلم، اتوبان فرودگاه و محور اصفهان، سجزی از رانندگان خودروهای سبک و سنگین درخواست می شود ضمن رعایت اصول ایمنی در رانندگی در شرایط مه آلودگی حتی المقدور از تردد غیرضروری در این محورها خوددای کنند/س

برچسب ها: اصفهان ، تعطیلی ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.