چهل و پنجمين جلسه علني بهارستان طبق روال جلسات گذشته با حاشيه‌هايي همراه بود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، چهل و پنجمين جلسه علني مجلس که امروز سه شنبه 14 آذرماه  برگزار شد، با حاشيه‌هايي همراه بود.

**شور انتخاباتي بهارستان

يکي از مهمترين حواشي جالب امروز بهارستان مشارکت قريب به اتفاق تمامي نمايندگان در بررسي طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري بود.

در بررسي ساير طرحها که معمولا عده‌ي خاصي از نمايندگان که مربوط آن حوزه هستند اظهارنظر کرده و در رأي گيري شرکت مي‌کنند، ولي نمايندگان ملت امروز با شور و شوق و فعاليت چشمگيري در بررسي تصويب مواد اين طرح شرکت مي‌کردند.

**صداي دو،دو،دو... و چهار،چهار،چهار... بيشترين صدايي بود که امروز در صحن شنيده مي‌شد که صداي "دو" به منزله مخالفت و صداي "چهار" نيز به منزله موافقت با طرح مذکور است.


**دلجويي نمايندگان از نماينده ورزقان

يکي ديگر از حواشي مهم و تأثيرگذار امروز مجلس دلجويي نمايندگان از نماينده ورزقان و خاروانا بود.

 الله‌وردي دهقاني که براثر سانحه تصادف، همسر و دو فرزند خود را از دست داده است امروز درحالي با لباس مشکي و چشمان گريان وارد خانه سبز شد که نمايندگان به احترام او دور وي حلقه زده و از او دلجويي کردند.

البته دلجويي و ابراز همدردي به قدري صميمي بود که باعث خلق صحنه‌اي جالب درصحن مجلس شد به طوري که همه نمايندگان شركت‌كننده اين حادثه را به وي تسليت گفتند.


**صندلي خاموش

چهارپايه مخصوص کنار صندلي حداد‌عادل که تقريبا همزمان با آغاز مجلس نهم در کنار صندلي نماينده تهران مستقر شده است همواره محل نشستن چندين نماينده بود که با حداد به گفتگو مشغول مي‌شدند، اما صندلي امروز خاموش بوده و بدون اينکه کسي بر روي آن بنشيند در کنار حداد عادل قرار گرفته بود.


**توکلي فعالتر از هميشه

احمد توکلي نماينده تهران که معمولا در جلسات علني مجلس آرام بوده و اظهار نظر نمي‌کند، برخلاف روال عادي امروز فعال بوده و دائما در حال رفت و آمد در بين نمايندگان بود.

البته توکلي درحالي درحال رفت و آمد بود که برگه‌اي در دست داشت که به نظر مي‌رسيد براي جمع‌‌آوري امضا در مورد موضوع خاصي اينگونه فعال شده بود.



**حاشيه‌نشيني نمايندگان

اتراق دست جمعي نمايندگان در گوشه‌اي از مجلس هنگام جلسات علني يکي از حواشي هميشگي مجلس بوده و تقريبا از حاشيه خارج و به متن تبديل شده است.

امروز نيز تعداد زيادي از نمايندگان به هنگام نطق ناطقين ميان دستور ، در گوشه‌اي از مجلس نشسته بودند.


**طنين صداي جانم فداي رهبر در صحن علني

نماينده مشهد و کلات به عنوان ناطق ميان دستور در حالي پشت تريبون سخنراني قرار گرفت که نماينده اردبيل با فرياد "جانم فداي رهبر"سخنان او را مورد تأييد قرار مي‌داد.

البته اين طنين چندين بار توسط  اين نماينده تکرار شد.

انتهاي‌پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار