یک كارشناس سياست‌هاي اروپا و آمريكا گفت: آمريکا سعي دارد با پذيرش مذاکره از سوي ايران افکار عمومي در منطقه و جهان را نسبت به جمهوري اسلامي ايران منحرف كند.

حسن اميني در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به راهبرد دو وجهي آمريکا درباره جمهوري اسلامي ايران گفت: آمريکا از راهبرد کنترل و مهار استفاده کرده واز يک طرف تعامل و مذاکره با ايران را مطرح مي کند و از طرفي دیگر فشار در سياست‌هاي امنيتي و اقتصادي را پيش گرفته است.

وي در مورد گسترش بيداري اسلامي در کشورهاي خاورميانه تصريح کرد: آمريکا در اين پيچ تاريخي بزرگي که در جهان به وجود آمده دچار بن بست‌هاي استراتژيکي و بحران‌هاي فراگير بسيار وحشتناک شده و با هدف مديريت تحولات عظيم جهاني و فرار از اين بحران‌ها راهبردهاي جديدي را به کار مي‌برد.

امینی با اشاره به پيشنهاد مذاکره آمريکا به جمهوري اسلامي ايران گفت: پذيرش اين مذاكره بايد بر اساس تشخيص مقام معظم رهبري كه بنابر مصلحت نظام و انقلاب اسلامی بوده و از سويي ديگر باید در فضايي عادلانه صورت گيرد.

اين كارشناس سياست خارجي با اشاره به اهداف خصمانه آمريكا براي نجات خود از وضعيت نابسامان داخلي و خارجي افزود: هدف اصلي آمريكا از مذاكره با ايران تسلط بر تحولات منطقه و دسترسي به منابع انرژي این منطقه است.

اميني با تاکيد به نشات گرفتن تحولات عظيم منطقه از جمله موج عظيم بيداري اسلامي از انقلاب اسلامي ايران اظهار داشت: آمريکا سعي دارد با پيشنهاد مذاکره با کشورمان افکار عمومي در منطقه و جهان را نسبت به جمهوري اسلامي ايران منحرف کرده و نقش خود را بر معادلات بين المللي نمايان سازد.

وي با اشاره به استراتژي امنيت ملي آمريكا در قرن 21 گفت: در استراتژي آمريكا، اسلام اصيل و در راس آن ايران را به عنوان بزرگ ترين چالش فراملي و مانعی براي دستيابي به اهداف خود در منطقه خاورميانه مي داند و تمام راهبرد و طرح ها را براي نابودي اين نظام ديني به كار مي گيرد.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: اختلاف ايران و آمريكا بسیار زیاد بوده که مهمترین آن اختلاف فرهنگي است و ايدئولوژي آمريكا بر اساس نظام سرمايه داري بوده اما ايدئولو‍ژي ايران بر اساس آموزه هاي دين مبين اسلام، نفي استعمار و استكبار و احياي ارزش هاي اسلامي است.


انتهای پیام/

 
برچسب ها: ایران ، آمریکا ، مذاکره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۱۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۱
بااين كارشناسان خبره بيشتر مصاحبه نماييد
آخرین اخبار