اگر علاقه منديد محتكران بازار خودرو را از نزديك ببينيد و يا اين كه از اقسام مدل هاي خودروي احتكار شده توسط اين اشخاص با خبر شويد ، سري به پاركينگ هاي مجتمع هاي بزرگ تجاري بزنيد .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نقل از بازار خبر ؛بالا و پايين بازار همانطور كه بسياري را تحت فشار قرار مي دهد و گذران معيشت را بر ايشان سخت مي كند ، در آنسوي ديگر تعدادي انگشت شمار را به سمت آسايش و راحتي سوق مي دهد.


گراني كالاهاي ضروري از حبوبات و لبنيات گرفته تا خانه و خودرو افزون بر اين كه اقشار عظيمي را در جامعه به سمت نابودي و نحيفي بيش از حد مي كشاند ، انگيزه فساد اقتصادي را در جامعه تقويت مي كند .


مثال بارز اين فساد احتكار در بازار هاي مختلف است كه در نوسانات قيمتي اخير در مورد تمامي كالاها محقق شد ؛ از كنسرو لوبيا و قارچ گرفته تا خودرو توسط دلالان و يا حتي توليدكنندگان احتكار شد تا چندي بعد به قيمتي گزاف تر به فروش برسد.


اما سوال اينجاست كه برخورد و شناسايي اين افراد به واقع آيا براي نهادهاي درگير و موظف اين جريان كار سختي است ؟


جواب در اينجا بي شك خير است ؛ به اين دليل كه در نگاهي سطحي به چند پاركينگ مجتمع تجاري معروف در تهران بزرگ و تنها در حوزه خودرو به اين نتيجه مي رسيم كه محتكران چه كساني اند و چه محصولاتي را انبار كرده اند.


يكي از مسئولان اين پاركينگ ها در تهران در اين خصوص مي گويد :‌برخي از اشخاص تعداد 50 و يا 100 پاركينگ را به صورتي كه كنار هم قرار نداشته باشد و به قيمت بالاتر از قيمت واقعي از ما كرايه مي كند .
اين فرد اضافه مي كند : قانون و نظارت خاصي بر موارد اين شكلي اعمال نشده كه به موجب آن از پذيرش اينگونه موارد امتناع كنيم و بدون شك بخاطر عدد دريافتي از اين افراد و تردد كم آنها اين گونه موارد را با ميل بيشتر پذيرفته و با آنها قرار داد مي بينديم .


سركشي مسئولان سازمان حمايت ، سازمان تعزيرات و ديگر نهاد هاي مسئول در اين جريان به واقع موضوعي است كه شايد بتواند گره اي بزرگ را از احتكار شديدي كه گريبانگير بازار شده بگشايد .


بسيار ديده شده زماني كه يك خودروساز داخلي مدعي بوده از يك محصول حتي يك عدد هم در انبار خود نداشته و همان روز تعداد كثيري از همان خودرو در پاركينگ هاي مجتمع هاي بزرگ تجاري پايتخت به صورت نا مرتب پخش شده و به انتظار افزايش تب بازار ، پارك مي شوند .


زين پس از حضور تعداد زياد يك خودرو به صورت صفر كيلومتر و خاك خودرو در پاركينگ هاي شهر ابراز تعجب نكنيد ؛ اگر كمي شانس بياوريد صاحب خودروهاي احتكار شده را در حال معامله در همان گوشه كنار مشاهده مي كنيد !

برچسب ها: بیزینس ، پارکینگ ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.