شرکت خودروسازي هيونداي پس از کسب موفقيت فراتر از سري i محصولات خود در کلاس هاچ‌بک‌هاي کوچک شهري و متوسط خانوادگي، هاچ‌بک جديد خود را با نام ‌Veloster معرفي کرد.

به گزارش حوزه وبگردی باشگاه خبرنگاران، با گذشت چند روز آغاز به کار خودروي لس‌آنجلس (30 نوامبر- 9 دسامبر) هنوز بسياري از خبرهاي مهم خودرويي جهان حول محور اين رويداد بزرگ و حواشي مربوط به آن مي‌چرخد يکي از محصولاتي که اين روزها سر و صداي بسياري را در محافل خودرويي برپا کرده، خودروي مفهومي (Concept) هيونداي با نام Veloster C3 است.



«ولوستر»  با داشتن فرم بدنه‌اي ميان هاچ‌بک خانواده‌اي و کوپه اسپرت، تعبير تازه هيونداي از خودروي ارزان قيمت جوان پسند است. با نيم نگاهي به چهره ظاهري و لوستر زبان طراحي ديگر محصولات هيونداي همچون نسل نوي ix35 و الانترا جديد را به وضوح خواهيم ديد خطوط نرم و مواج که هيونداي از آن به عنوان «طراحي سيال» ياد مي‌کند در تمامي زواياي اين خودرو قابل مشاهده است چراغ‌هاي کشيده جلو به همراه عناصري چون جلوپنجره عظيم‌الجثه شش ضلعي و سقف پانوراميک را مي‌توان از مهمترين عناصر طراحي خارجي ولوستر ناميد.




با دقت در زبان طراحي Veloster C3 سنت شکني طراحان به سرعت عيان مي‌شود استفاده از رينگ‌هاي آبي فيروزه‌اي رنگ در محور عقب به همراه فرم رودستر مانند اين خودرو نسخه مفهومي Veloster را به محصولي فراتر از مان خود مبدل ساخته است. فضاي داخل کابين ولوستر نيز همچون طراحي ظاهري آن مدرن و جذاب است در کنار طراحي شکيل کنسول مياني سيستم صوتي حرفه‌اي ولوستر با 450 وات قدرت و 8 اسپيکر را نيز نبايد از قلم انداخت که در کنار نمايشگر لمسي 7.2 اينچي با قابليت اجراي فرمت‌هاي Mpeg و Mp4 همان چيزي است به راحتي مي‌تواند رانندگان جوان امروزي را مجذوب خود سازد اما فارق از شکل و شمايل پرطمطراق و تجهيزات فريبنده ولوستر، شرکت هيونداي اعلام کرده که قرار است محصول جديد خود را با طيف گسترده‌اي از پيشرانه‌هاي بنزيني و ديزلي عرضه کند که پيشرانه به کار رفته شده در نسخه مفهومي C3 از نوع چهار سيلندر 1.6 ليتري با آرايش خطي بوده که مجهز به توربو شارژر و سامانه GDI (تزريق مستقيم بنزين به محفظه سيلندر) است.



اين پيشرانه توانايي توليد 201 اسب بخار قدرت در دور موتور rpm6300 را داراست.

ضمن آنکه 195 پوند- فوت بيشينه گشتاوري است که اين پيشرانه توليد و در اختيار راننده قرار خواهد داد اما مهمترين برگ برنده پيشرانه کوچک ولوستر را بايد ميزان مصرف سوخت آن دانست که به لطف بهره‌گيري از سامانه‌هاي نويني چون سامانه زمانبدي متغير سوپاپ‌ها و کنترل الکترونيکي مجموعه اگزوز در هر 100 کيلومتر از مسير پيمايش در سيکل شهري و بزرگراه به ترتيب 8.1 و 6.2 ليتر بنزين بابت دستمزد خود طلب مي‌کند در کنار قواي محرکه ولوستر دو نوع جعبه دنده شش سرعته دستي و خودکار از نوع دو کلاجه (DCT) نيز براي اين خودرو قابل سفارش ا ست شرکت هيونداي در جريان نمايشگاه خودروي لس‌آنجلس هيچ برنامه‌اي را جهت به توليد انبوده رساندن اين خودروي مفهومي اعلام نکرد اما نسخه استاندارد اين خودرو با پايه 17 هزار دلاري به بازار عرضه مي‌شود.

منبع: هفت صبح

انتهای پیام/
پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.