با تغييرات فصلی و آلودگی هوا مشکلات تنفسی در افراد مبتلا به آسم بيشتر می شود.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر محمدرضا مسجدی متخصص آسم و آلرژی ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: شروع فصل سرما و ابتلا به عفونت های مکرر تنفسی می تواند در تشديد بيماری مبتلايان به مشکلات تنفسی مزمن موثر باشد.

وی با بيان این موضوع که مبتلايان به آسم در فصول سرد سال بيش از ساير فصول به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می کنند، يادآورشد: افراد سيگاری نيز به دليل ابتلا به برونشيت با علايم خاص همچون سرفه های شديد خلطی و تنگی در نفس به مراکز بيمارستانی مراجعه می کنند و افراد مبتلا به آسم بايد تحت نظر پزشک اقدامات درمانی خود را انجام دهند.

دكتر مسجدی تصريح كرد: حملات آسم با نشانه هايی بروز می کند و احساس‌ فشردگی‌ درقفسه‌ سينه‌ و تنگی‌ نفس‌، خس‌ خس‌ سينه‌ به‌ هنگام‌ بازدم‌، سرفه‌ های خشک، خستگی‌ زياد و ناتوانی‌ در صبحت‌ کردن‌ از علايم اين بيماری است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: بی توجهی به درمان اين بيماری علاوه بر اينکه بيمار را نيازمند بستری شدن می کند، عوارض ديگری نيز به همراه خواهد داشت که مبتلايان بايد در صورت مشاهده اين نشانه ها در کوتاهترين زمان ممکن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند. /ح
برچسب ها: آسم ، آلودگی هوا ، ریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار