415 نفر از راهداران در قالب 57 اكیپ در طرح راهداری زمستانی امسال حاضر هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان ، مدیر راه داری اداره كل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان این مطلب گفت: این استان دارای 10 هزار و 426 كیلومترراه اصلی و فرعی است و وظیفه نگهداری از این سرمایه ملی بر عهده این اداره كل می باشد و با توجه به شرایط جوی استان زنجان در این فصول این مسولیت از حساسیت خاصی برخوردار شده است.

وثوق با اشاره به اینکه این استان 200 كیلومتر آزاد راه، 57 كیلومتر بزرگراه، 372 كیلومتر راه اصلی، 984 كیلومتر راه فرعی و چهار هزار و 125 كیلومتر راه روستایی است افزود: اكیپ های راهداری زنجان در 29 محل مستقر خواهند شد.

وی با بیان اینكه در سالهای گذشته برای جلوگیری از لغزندگی جاده ها و سرعت بخشیدن به روند ذوب شدن برف در این محل های از 20 هزار تن نمك استفاده می شد، اما امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته برای اولویت بندی راه ها، این میزان تا 10 تن كاهش می یابد و مخلوط با ماسه استفاده می شود.

مدیر راه داری اداره كل راه و شهرسازی استان زنجان،خاطر نشان کرد: اولویت بازگشایی راه ها در زمان بارندگی و كولاك بر اساس درجه اهمیت آن از راه های شریانی، ازاد راهها، بزرگراه ها در نهایت راه روستایی اجرا خواهد شد.

گفتنی است، شهروندان می تواند در شرایط نا مساعد جوی با برقراری تماس با شماره 141 از وضعیت راه ها مطلع شوند./ج


برچسب ها: اکیپ ، راهداری ، طرح ، زمستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.