خیلی از نوجوانان ایرانی با آمدن این دستگاه فوتبال بازی کردن در کوچه را رها کردند و شب روز را در کلوپ محل زندگی خود گذراندند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، در روزگاری نه چندان دور نوجوانان ایران در کوچه‌ها و خیابان‌ها با توپ‌های پلاستیکی اوقات فراغت خود را سپری می‌کردند و کوچه‌های آسفالت می‌شد استادیوم نیوکمپ و نوجوانان نیز می‌شدند بهترین ستارگان فوتبال جهان!

اما این نوع گذراندن اوقات فراغت تا زمانی بود که دستگاهی جادویی میان نوجوانان ایرانی جای خود را باز نکرده بود و توپ گرد جای خود را به دسته‌های پلی‌استیشن نداده بود.

سال 1994 بود که شرکت سونی، اولین دستگاه پلی استیشن که همان دستگاه گنده و خاکستری خودمان باشد وارد بازار ژاپن و جهان کرد. درایران نیز ابتدا نوجوانان که قبل از این در کوچه‌ها فوتبال بازی می‌کردند، در کلوپ ها با این دستگاه بازی آشنا شدند.

بازی‌های این دستگاه ساخت شرکت سونی بسیار جذاب تر و واقعی تر از بازی‌های سگا و میکرو بود و تا توانست جای خود را بین مردم جهان و ایران باز کرد. پرطرفدارتیرین بازی نوجوانان ایرانی بعد از ساخت این دستگاه و درسال‌ای اولش فوتبال 98 بود که برای بار اول آن‌ها می‌توانستند هدایت تیم ملی ایران را به عهده بگیرند و به رقابت‌تیم‌های بزرگ جهان بروند.

بعد از سونی 1 این شرکت ژاپنی، سونی 2 و 3 را نیز وارد بازار کرد و 103 میلیون از این دستگاه بازی را در جهان فروخته است.  این دستگاه بازی برای بسیاری از نوجوانان آن زمان کشور خاطره‌ای فراموش نشدنی است.

برچسب ها: بازی ، جوانان ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۱
يادش بخير