ایاز برنو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: درجه بندی تاثیر مستقیمی به ظاهر محصول دارد.
وی تشریح کرد: خرید کالاهای خوش ظاهری با کیفیّت، مناسب و یکنواخت، خواست اصلی هر مشتری به هنگام ورود به یک فروشگاه است.
برنو ادامه داد: محصولاتی با ظاهری شکیل و خوش آب و رنگ با قیمتی بالاتر به فروش می رسند.
مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با عنوان نمودن عامل تاثیرگذار در انتخاب اکثریت خریداران یادآور شد: 90 درصد خریداران میوه از روی ظاهر، ان را انتخاب و خریداری می کنند.
برنو ضمن بیان عوامل مهم در فروش بهینه مصولات اظهار کرد: وضعیت ظاهری، رنگ محصول، سلامت و پاکیرگی محصول و در آخر نظم و ترتیب چیده شدن محصول و ظروف بسته بندی را باید از مهم ترین عوامل در فروش بهینه تولیدات بدانیم.
برنو از ویژگی های مناسب یک محصول درجه بندی شده گفت و تاکید کرد: ر حال حاضر بهترین مرجع برای تعیین ویژگی های مناسب یک محصول درجه بندی شده، مشخصات ارایه شده توسط موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی است./س