سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان از به سرقت رفتن کاشی های زرین فام مسجد علی قهرود خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان حسین یزدانمهر با اعلام مطلب فوق افزود: شب گذشته افراد ناشناسی 18عدد از کاشی های محراب کاشیکاری این مسجد را به سرقت بردند و اداره میراث فرهنگی و نیروی انتظامی و مراجع قضایی مجدانه پیگیر این سرقت هستند.

وی افزود: این سرقت در حالی انجام گرفته است که متولی و نگهبان محلی مسجد که از اهالی خود روستا بوده(کارمند اداره میراث فرهنگی نبوده) نیز در آنجا حضور داشته ولی متاسفانه نتوانسته است مانع از این سرقت شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: مرمت و استحکام بخشی کاشی های مسجد علی قهرود در اواخر سال گذشته و ابتدای سال جاری با اعتباری بالغ بر هفتاد میلیون ریال از محل اعتبارات استانی توسط این اداره انجام شد.

وی قدمت این مسجد را ایلخانی دانست و افزود: در این مرمت، مستند نگاری، طرح برداری و انتقال طرح، پاکسازی و تمیز سازی، زیر سازی سطوح، وصالی، جورچینی، تثبیت، تزریق و استحکام بخشی از جمله اقداماتی بود که انجام شد.

شایان ذکر است تهیه و نصب سامانه امنیتی و دوربین مدار بسته در مسجد در طرح اداره میراث فرهنگی قرار داشت ولی متاسفانه به علت تامین نشدن اعتبار لازم عملی نشد که این اداره بارها پیگیری کرده و هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

مسجد علی قهرود در تاريخ 5/9/1380 به شماره 4228 در فهرست آثار ملي کشور به ثبت رسيده است./س

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، سرقت ، کاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.